کد خبر: 937431
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان مصرف انرژی در کشور ایران در حدود چهار برابر بیشتر از میانگین دنیا است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از ازدبیل، محمد فیضی در مراسم آغاز بكار مركز تحقيقات انرژی در دانشگاه آزاد اردبیل اظهار کرد: حفظ محیط زیست امروز به یک دغدغه جهانی تبدیل شده بطوریکه در این زمینه استفاده از سوخت های فسیلی در دنیا به حداقل رسیده است ولی متأسفانه میزان مصرف انرژی در کشور ایران چهار برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی قوانین خوبی در راستای حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر و نو مصوب شده و این کار نیازمند پیگیری است و در استان اردبیل نیز باید در راستای استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده گام‌های مثبتی برداشته شود.

فیضی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های جهانی تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۸۰ درصد انرژی‌های مورد نیاز برای مصارف گوناگون از انرژی‌های تجدید پذیر و نو به دست خواهد آمد؛ خاطرنشان کرد: این موضوع در برنامه ششم توسعه مورد تأکید است  و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته شدت مصرف انرژی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد از وضعیت کنونی کاهش یابد.

وی یادآور شد: حوزه آب نیز یکی دیگر از موارد مهم و مورد تأکید است و با توجه به آنکه ۳۲ درصد از درآمدهای حاصله از فروش نفت در اختیار صندوق توسعه ملی برای مصرف آیندگان و طرح‌های آینده‌نگر قرار می‌گیرد؛ در حوزه آب نیز قرار است تا ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حفظ و نگه‌داری آبهایی که از بین می‌رود مصرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر