کد خبر: 937397
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
جدیدترین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن منتشر شد.
 
 

جوان آنلاین: جدیدترین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم، لحظاتی پیش در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

در این اطلاعیه آمده است:

به منظور اجرای قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن مجید مصوب سال ۱۳۷۵ مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیات محترم وزیران ۵ اسفندماه ۷۶، حافظان کل قرآن مجید به جز اتباع خارجی که خواهان استفاده از مزایای در نظر گرفته شده هستند، ضرورت دارد با توجه به توضیحات ذیل در آزمون کارشناسی ارشد (کد رشته امتحانی ۱۱۱۱) شرکت کرده و بند مربوط به تقاضانامه اینترنتی را علامتگذاری کنند.

الف) بنا بر ابلاغیه معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۹۸ و بعد از آن، آزمون مستقل شفاهی صحت حفظ برگزار نخواهد شد.

ب) لازم است که متقاضیان بهره­‌مندی از قانون مذکور حداقل مدرک تخصصی مندرج در مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی (حافظ درجه ۳) را که توسط سازمان دارالقرآن کریم و با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور مطابق مندرجات این اطلاعیه برگزار می­‌شود، ارائه کنند.

داوطلبان دیپلم و زیر دیپلم پس از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و کسب حد نصاب لازم، از طرف سازمان سنجش آموزش کشور به مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور معرفی خواهند شد.

معرفی‌شدگان دیپلم و زیردیپلم و دارای حد نصاب که دارای مدرک تخصصی حفظ باشند، جهت اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث، گواهی معدل و ریز نمرات به مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور (بر اساس دستورالعملی که مرکز فوق اعلام خواهد کرد) مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید

رونمایی از ۲ اذان مصوب شورای عالی قرآن+ صوت

مردم از کدام اذان رسانه ملی استقبال می‌کنند؟

دارندگان مدرک رسمی کارشناسی علوم قرآنی (فقط علوم قرآنی) که دارای مدرک تخصصی حفظ هستند، پس از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و اعلام نتایج، طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش جهت معرفی به دانشگاه­‌ها، لازم است نسبت به ارسال مدرک تخصصی حفظ، مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی و انتخاب رشته خود به سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

حافظانی که در سال­های گذشته و با استفاده از این تسهیلات موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث شده اند، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، حق استفاده مجدد از این سهمیه را ندارند.

حافظانی که در سال­های گذشته (سال ۹۷ و قبل از آن) و با استفاده از این تسهیلات موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث شده­‌اند، موظف هستند با مراجعه به معاونت فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به اخذ گواهی معدل کارشناسی خود اقدام کنند و معدل کارشناسی صحیح را در تقاضانامه اینترنتی آزمون ورودی دوره­‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ درج کنند.

 
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار