کد خبر: 937392
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان:
مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان گفت :معلولین در استفاده ی رایگان از خدمات حمل و نقل عمومی درونشهری، به قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و موادی از این قانون که بر استفاده ی رایگان افراد معلول از خدمات حمل و نقل عمومی درونشهری تاکید دارد .

به گزارش روابط عمومی انجمن روشن بین اصفهان، مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان و رئیس شرکت اتوبوس رانی اصفهان و حومه در نشستی به بررسی راهکارهای مناسبسازی خدمات حمل و نقل عمومی در حوزه های مربوط به اتوبوسرانی جهت دسترسی و استفاده معلولین به خصوص معلولین بینایی پرداختند.
در این نشست: علیرضا حیدری مدیر عامل انجمن روشنبین اصفهان، ضمن تاکید برحق قانونی معلولین در استفاده ی رایگان از خدمات حمل و نقل عمومی درونشهری، به قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و موادی از این قانون که بر استفاده ی رایگان افراد معلول از خدمات حمل و نقل عمومی درونشهری تاکید دارد اشاره نمود و افزود، در حال حاضر معلولین ساکن در شهر تهران از این حق قانونی برخوردار گردیده و شایسته است که در راستای تحقق عدالت اجتماعی، معلولین دیگر کلانشهرها به ویژه کلانشهر اصفهان نیز از این حق قانونی برخوردار گردند.
وی همچنین اظهار داشت: متاسفانه کارت منزلت که توسط شهرداری اصفهان به اقشار مختلف جامعه و گروهی از افراد معلول اعطا گردیده است، نتوانسته شرایط را برای رسیدن افراد معلول به حقوق قانونیشان محیا سازد.
حیدری همچنین در ادامه به فرایند ناتمام نصب سامانه گویا بر روی اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی اشاره نمود و ضمن بیان اهمیت این سامانه درافزایش رفاه مسافرین به ویژه مسافرین نابینا خواستار تکمیل فرایند نصب سامانه مذکور شد.
در ادامه آقای دکتر افتخاری رئیس شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه، ضمن تاکید بر حق قانونی معلولین در استفاده رایگان از خدمات حمل و نقل عمومی درونشهری، عدم وجود اعتبارات کافی و تخصیص نیافتن اعتبارات هماهنگ از سوی دولت به خدمات حمل و نقل عمومی کلانشهرها را عامل اصلی تحقق نیافتن این موضوع و اجرای ناتمام بسیاری از طرحهای اتوبوس رانی مانند نصب سامانه ی گویا بر روی اتوبوسها در برخی از کلانشهرها نظیر اصفهان دانسته و افزود: در کنار این موضوع افزایش هزینه های جاری به خصوص هزینه های مربوط به نگهداری اتوبوسها بار مالی زیادی را بر شرکتهای اتوبوس رانی کلانشهرهای مختلف تحمیل نموده است.
وی ادامه داد، علیرغم تمامی این مشکلات تلاش ما این است که تا حد امکان بتوانیم به مطالبات برحق اقشار مختلف جامعه به ویژه معلولین جامه عمل بپوشانیم.
دکتر افتخاری در پاسخ به سؤال مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان پیرامون فرایند نصب سامانه گویا بر روی اتوبوسها نیز گفت: این سامانه به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری دارای نواقصی بود که در حال حاضر برطرف شده است و درآینده ی نزدیک بر روی اتوبوسهای brt و آن اتوبوسهایی که قبلا دارای این سامانه بوده و در حال حاضر سامانه ی موجود در آنها از کار افتاده است،
نصب خواهد شد.
وی همچنین در مورد پیشنهاد مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان مبنی بر ثبت مکان ایستگاه های اتوبوس و مسیر حرکت اتوبوسها در نقشه گوگل که قبلاارائه شده بود نیز گفت: شرکت اتوبوسرانی در حال حاضر این اقدام را آغازنموده و در آینده ای نزدیک ضمن بحره برداری از خدمات نوین در وبسایت شرکت اتوبوسرانی این قابلیت نیز در اختیار مسافرین قرار خواهد گرفت.
دکتر افتخاری گفت :در صورت اجرای این طرح اولا افراد نابینایی که از تلفنهای هوشمند و مجهز به نقشه گوگل استفاده می کنند می توانند، هنگام  نزدیک شدن به هر ایستگاه از وجود آن مطلع گردند.
با راه اندازی این خدمت نوین تمامی مسافرین میتوانند، هنگام مسیریابی علاوه بر راهنمایی گوگل برای رفتن به هر نقطه از طریق پیاده روی و یا خودرو، از راهنماییهای گوگل مبنی بر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده نمایند.
انجمن روشن بین اصفهان همواره تلاش می نماید، در جهت رفعه موانع پیش روی معلولین و همچنین بروز و ظهور توانمندیهای فراوان این قشر اقدام نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر