کد خبر: 937345
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
خانه مستند انقلاب اسلامی در دوازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت با هشت اثر شامل سه مستند کوتاه، سه مستند نیمه بلند و دو مستند بلند حاضر می‌شود تا طی روز‌های مختلف در پردیس سینمایی چارسو این آثار را نمایش دهد.
فرزین ماندگار
خانه مستند انقلاب اسلامی در دوازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت با هشت اثر شامل سه مستند کوتاه، سه مستند نیمه بلند و دو مستند بلند حاضر می‌شود تا طی روز‌های مختلف در پردیس سینمایی چارسو این آثار را نمایش دهد.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت از امروز کار خود را با اکران آثار در سینما چارسو آغاز می‌کند. در این دوره خانه مستند انقلاب اسلامی با هشت اثر حضور دارد که در گزارش پیش رو به معرفی این آثار می‌پردازیم.
مستند سینمایی «تاریخ صدور» یکی از این آثار است به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید عزیزی که برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت رونمایی می‌شود. این مستند ۸۳ دقیقه‌ای نگاهی به تفاوت‌های بین نسلی متولدین دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ شمسی دارد؛ افرادی که با عنوان‌هایی شبیه دهه شصتی‌ها، دهه هفتادی‌ها یا دهه هشتادی‌ها شناخته می‌شوند و هر یک با توجه به زمانه‌ای که در آن به دنیا آمده‌اند، ارزش‌ها و رفتار‌های متفاوتی از سایرین دارند. مستند سینمایی «تاریخ صدور» امروز ساعت ۱۶ در سالن ۱ و روز پنج‌شنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن ۴ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود. اما مستند سینمایی «مهین» به کارگردانی محمدحسین حیدری تولید شده که در آن به شخصیت پیچیده مهین قدیری، اولین قاتل سریالی زن ایران پرداخته شده است. در این اثر تلاش بر این بوده تا ضمن بررسی ویژگی‌های خاص شخصیت قاتل، ابعاد و ظرایف پرونده به شیوه‌ای تازه و در قالب الگو‌های روایی دراماتیک بررسی شود. مستند «مهین» امروز ساعت ۱۸ در سالن ۶ و روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه در سالن ۴ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود. «زمان» عنوان مستند نیمه بلندی به کارگردانی ماریا ماوتی است که برشی از زندگی مردی است که هفت سال پیش به همراه خانواده‌اش به ترکیه پناهنده شده و بر حسب اتفاقاتی غیرمنتظره، مسیرش از همسر و بچه‌هایش جدا می‌شود. مستند «زمان» روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن ۶ و روز جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۶ در سالن ۱ پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.
«فقدان» نیز عنوان مستند نیمه بلندی به کارگردانی فاطمه ذوالفقاری است. در خلاصه داستان این مستند آمده است: این فیلم داستان آزیتا و نامزدش برای یافتن اشیایی است در زیر آواری که سه نفر از ساکنان آن در شب زلزله جان خود را آنجا از دست داده‌اند. مستند «فقدان» روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن ۶ و روز جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۶ در سالن ۱ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود. «یک فراموشی بی‌حس کننده» نام مستند نیمه بلند دیگری است که به کارگردانی عادل انیسی تولید شده است. در خلاصه داستان این مستند نیز آمده است: زیباى خفته حلب... استادیوم حمدانیه... بزرگ‌ترین استادیوم جهان عرب... با جادوى سیاه جنگ، به خواب رفت. این مستند روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن ۵ پردیس سینمایی چارسو به نمایش درمی‌آید. مستند کوتاه «چند نفر از ما» به کارگردانی هادی معصوم‌دوست نیز چالش برخورد با سوژه‌ای است به نام اعتیاد. این مستند روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن ۴ و روز پنج‌شنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۴ در سالن ۱ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود.
مستند کوتاه «حلب سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو تولید شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در حلب مردم به جای این‌ها به صدای جنگ و موشک و خمپاره عادت کرده بودند، به صدای شیون مادر‌ها و گریه خاموش پدرها، صدای شکستن شیشه‌ها و تخریب خانه‌ها. حالا جنگ به پایان رسیده و همه چیز در سکوت و صدای باد غرق شده؛ سکوتی به اندازه ابدیت که پر است از ترس و تنهایی؛ پر از قصه‌هایی که زیر آوار‌ها مدفون شده‌اند. مستند «حلب سکوت جنگ» امروز ساعت ۱۸ در سالن ۴ و روز جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۴ در سالن ۱ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود. مستند کوتاه «شبیه‌سازی آقای زرد» نیز به کارگردانی ماهان خمامی‌پور درباره پیرمردی زردپوش است که در شهر جنگ زده حلب زندگی می‌کند. این مستند امروز ساعت ۱۴ در سالن ۶ و روز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن ۴ پردیس سینمایی چارسو به نمایش درمی‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار