کد خبر: 937335
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
در سالهای 73 و 74 بود که بهمن تهران با برادران مداح شکل گرفت و کارخانه خودروسازی آلمان اسپانسر این باشگاه متمول شد.
سیدرضا فیض آبادی
باشگاهی که شبیه خیلی دیگر ازتیم های خلق الساعه پرسروصدا آمدند و به سرعت اوج گرفتند و با همان سرعت هم زمین خوردند.
الان خیلی ها نمی دانند که فرهاد مجیدی از بهمن به فوتبال ایران معرفی شد.
حمید استیلی در اوج دوران فوتبالش بازیکن بهمن بود . فیروز کریمی که بعد از قهرمانی پاس در منامه بحرین و در باشگاههای آسیا مربیگری نمی کرد با بهمن دوباره موی دماغ همه بزرگان بود.
اما تفاوت بهمن با استیل آذین دهه 80 این بود که بهمن واقعا تیم های پایه خوبی داشت و خیلی از استعدادهای فوتبال آن دوران دوست داشتند در بهمن بازی کنند.
امکانات و رسیدگی خوب به پایه ها که اصلا در فوتبال ایران مرسوم نبوده و نیست در بهمن بی سابقه بود و از همین رو بسیاری از بازیکنان خوب نوجوانان و جوان آن موقع جذب بهمن می شدند.
در ورزگاه مرغوبکار تمرین می کردند و یک روز از ابتدای کار تا انتهای غروب در کنار تمرینات بهمن را خاطرم هست که گذراندم.
مثل یک تیم حرفه ای. هنوز فوتبال لیگ برتر و حرفه ای ناشتیم و همین جام آزادگان بود.
فیروز کریمی در افتاب سوزان آن روز گرم مردادماه زیر درختان حاشیه چمن مرغوبکار با ما گپ و گفت داشت و یک مربی انرژیک و پرتوان و با روابط عمومی بالا وسط زمیبن عرق می ریخت و به قول فیروز کریمی پوست از کله بچه ها می کند.
فیروز کریمی می گفت: این پسر عاشق کار مربیگری است و او در آینده می ترسم مرا هم جابگذارد!
خودش می گفت آقای کاظمی.
اخلاق فیروز کریمی این بود که واقعا به دور و اطرافیانش احترام می گذاشت. گفت او آقای فرهاد کاظمی است که بچه همین محل است و مثل من(با شوخی و خنده) بچه جردن نیست!
ببینید چه جوری عرق می ریزد.
فرهاد کاظمی اکنون پس از گذشت نزدیک به سه دهه از آن روزها تبدیل به یک مربی بزرگ و صاحب سبک شده و امسال با پرسپولیس پاکدشت در آستانه خلق یک شگفتی است و می رود که این تیم را به لیگ برتر برساند.
پرسپولیس پاکدشت به گفته مسولانش در نیم فصل دوم سه چهار بازیکن جوان زیر23 سال و تعدادی هم بازیکن مطرح جذب خواهد کرد تا بتواند به لیگ برتر راه یابد.
تیمی با پشتوانه محکم مردمی .
حسین طالقانی رییس تربیت بدنی پاکدشت ، فرامرز میرزایی رییس هیات فوتبال و یکی از دستیاران فرهاد کاظمی و بازیکن سابق ملی و پرسپولیس و سایپا ، مرتضی کرمانی و جمشسید شاه محمدی و سعید عزیزان در کمین مدعیان صعود به لیگ برتر نشسته است.
دیدار ماقبل پایانی نیم فصل را فردا در بوشهر مقابل شهرداری انجام می دهد که بسیار دیدار دشواری است و لی فرهاد کاظمی بازی در این زمین ها را خوب می داند.
فردا تا حدودی در پایان دیدارهای هفته شانزدهم تکلیف قهرمان نیم فصل جام ازادگان مشخص خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار