کد خبر: 937231
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
نماینده مردم ورزقان و خاروانا:
نماینده مردم ورزقان و خاروانا گفت: بیش از چهارماه است که هزینه تکمیل طرح‌های توسعه به حساب شرکت چینی واریز شده است اما این شرکت به بهانه‌های مختلفی از شروع کار خود سر باز‌می‌زند.

رضا علیزاده  اظهار کرد: اگر طرح‌های توسعه مس سونگون در سال‌های گذشته تکمیل و اجرا می‌شد امروز این مشکلات و بحران به وجود نمی‌آمد، بیش از چهار ماه است که هزینه تکمیل طرح‌های توسعه به حساب شرکت چینی واریز شده است اما این شرکت به بهانه‌های مختلفی از شروع کار خود سر بازمی‌زند.

وی گفت: کلاه گشادی سرمان گذاشتند و بهانه‌های مختلفی را می‌آوردند تا این طرح‌ها ادامه نیابند، در هیچ جای دنیا همانند طرحی که برای معدن سونگون پیشنهاد داده بودند وجود نداشت، با این کارشان جلو توسعه شهرستان ورزقان و آذربایجان‌شرقی را گرفتند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا، حمایت از تولید داخلی را راه نجات کشور دانست و ادامه داد: در چند سال اخیر در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چه اتفاقی افتاده است؟ مگر با تعطیلی ادارات و برگزاری جلسات مختلف و بنربازی می‌توان کاری کرد.

علیزاده افزود: سال‌هاست که شعار اقتصاد بدون نفت و خارج شدن نفت از بودجه را می‌دهیم ولی این کار انجام نشده است،کشوری که همه چیز از جمله ( آب، جنگل، خاک، نخبه،منابع) دارد، چرا باید اقتصاد ضعیف داشته باشد؟

نایب رئیس کمسیون صنایع مجلس گفت: تعداد نفراتی که توسط قانون عدم به کارگیری بازنشستگی باید از پست‌های خود کنارگیری می‌کردند که نمی‌کنند، امروز سخت در تلاش هستند تا میزشان را از دست ندهند و به هر کاری دست می‌زنند تا بازنشسته نشوند.

وی گفت: بسیج در همه عرصه‌ها خط‌شکن و پیشگام است، ای کاش روحیه بسیج به بقیه دستگاه‌ها هم ارتقاع یابد، آنگاه است که مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات از برطرف خواهد شد.

علیزاده، از آموزش صنایع‌دستی و پایین دستی مس خبر داد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را توسط استاد کارهای ماهر به کارآموزان در شهرستان ورزقان خواهد داد، در این طرح پس از ساخت صنایع شرکت مس صنایع دستی را خریداری خواهد کرد که انتظار می‌رود اشتغال‌زایی بهتری داشته باشد.

وی در ادامه به اجرای پروژه‌های مختلف در سطح شهرستان ورزقان اشاره کرد و افزود: سرعت توسعه در شهرستان ورزقان افزایش یافته است و در سال ۹۷ نزدیک ۱۰۰ روستا عملیات عمرانی اجرا می‌شود که در تاریخ منطقه بی‌سابقه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر