کد خبر: 937227
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
مدیرکل انتقال خون استان
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: این استان به لحاظ تعداد اهداکنندگان خون مستمر برای چندمین بار مقام نخست کشور را کسب کرد.

پژمان صالحی فر بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال یک میلیون و 786 هزار و 469 نفر در کشور برای اهدای خون در سراسر کشور مراجعه کردند که در مجموع یک میلیون و 450 هزار و 442 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی ادامه داد: استان های سمنان با 80 درصد، بوشهر با 75 درصد و خراسان شمالی با 73 درصد بالاترین میزان اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر را در مدت مذکور داشتند.
وی بیان کرد: ضریب امنیت خون و سلامت آن در اهداکنندگان مستمر هشت برابر اهداکنندگان بار اول است و از این رو اهداکنندگان مستمر، یاری دهندگان همیشگی انتقال خون و بیماران نیازمند به خون هستند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه از نظر تامین پلاکت و واحدهای خونی در استان با مشکل خاصی مواجه نیستیم، ابراز داشت: با توجه به اینکه واحدهای خونی را نمی‌ توان برای مدت زیادی نگه داشت لذا مازاد بر مصرف هفته ‌ای به استان‌ های تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می ‌شود.
وی ادامه داد: گروه‌های داوطلب از سن 18 الی 60 سالگی می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در اهدای زندگی به افراد نیازمند سهیم شوند.
صالحی فر افزود: خوشبختانه استقبال از پایگاه‌های انتقال خون به‌ ویژه در مراسم ‌های مختلف بین مردم استان سمنان مطلوب است که با توجه به راه ‌اندازی شبکه ملی خون‌ رسانی مشارکت هر چه بیشتر مردم می ‌تواند به پشتیبانی از این شبکه کمک کند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخص های اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور 27 در هزار است، استان سمنان با شاخص 50 در هزار موفق به کسب رتبه اول کشور نیز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر