کد خبر: 937212
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
شرور آتش افروز 15 پرونده دارد که هنوز رسیدگی نشده است
پرسه آزادانه تبهکاران سابقه دار در شهر یکی از معضلاتی است که مدام به باز تولید جرم از سوی این دسته از افراد منجر می‌شود.
پرسه آزادانه تبهکاران سابقه دار در شهر یکی از معضلاتی است که مدام به باز تولید جرم از سوی این دسته از افراد منجر می‌شود. تکرار جرائم عمدتاً خشن از سوی این متهمان یک پیام روشن دارد و آن اینکه مواجهه با پلیس و مجازات زندان نتوانسته مانعی برای تکرار اعمال مجرمانه‌شان شود. یکی از اشرار سابقه داری که این روز‌ها کلیپ جنجالی او دست به دست می‌شود تبهکار ۳۳‌ساله‌ای به نام مهدی. ع. معروف به مهدی پیتی است. مهدی همراه دو همدست‌۲۳ و‌۱۸ ساله‌اش به نام‌های اکبر و محمود در پارک‌ها پرسه زده و اقدام به آتش‌زدن شهروندان می‌کرد، اما خیلی زود به دام پلیس افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، چهارشنبه هفته گذشته بود که انتشار این کلیپ در شبکه‌های اجتماعی جنجال زیادی به پا کرد. آنگونه که در فیلم کوتاه مشخص بود مهدی در حالی که دو نفر از دوستانش او را همراهی می‌کردند خودش را به افرادی که در پارک‌ها مشغول استراحت بودند می‌رساند. او ابتدا به رویشان مایع آتش‌زا می‌ریخت و سپس با کشیدن فندک آن‌ها را آتش زده و در حالی که صدای خنده‌هایش فضا را پر می‌کرد پا به فرار می‌گذاشت. در حالی که کاربران شبکه‌های اجتماعی از رفتار متهم به خشم آمده بودند سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران از تشکیل تیم‌های تخصصی پلیس برای بازداشت مهدی و دو همدستش خبر داد. تلاش مأموران، اما خیلی زود نتیجه داد و آن‌ها موفق شدند بامداد پنج‌شنبه ۱۵‌آذرماه تبهکار ۳۳‌ساله و دو همدستش به نام‌های اکبر ۲۳‌ساله و محمود ۱۸‌ساله را دستگیر کنند. مهدی در اولین بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: برای تفریح و خوشگذرانی دست به آتش‌افروزی می‌زد.
سوابق مهدی، معروف به مهدی پیتی اولین چیزی بود که مورد بررسی قرار گرفت. کارنامه او حکایت از این داشت که مهدی از اشرار جنوب تهران است که بار‌ها به اتهام شرارت، تعرض و سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده است. او دوبار در سال‌۸۵ به اتهام ضرب و جرح به زندان افتاده بود. یک‌سال بعد از آن هم به اتهام سرقت روانه زندان شد. مهدی تا اواخر سال گذشته به اتهام شرارت مدام در راه زندان و خانه بود تا اینکه با انتشار کلیپ بار دیگر بازداشت شد. در شاخه دیگری از تحقیقات و همزمان با دستگیری مهدی یکی از شهروندان خودش را به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران رساند و شکایت تازه‌ای علیه متهم مطرح کرد. او گفت: چند روز قبل مهدی برای قدرت‌نمایی و انتقامگیری من را ربوده و با همدستی دو نفر به بیابان‌های آزاد‌راه تهران – قم منتقل کرده و با تهدید چاقو تعرض کرده‌است. او همچنین گفت: مهدی از رابطه سیاهش فیلم گرفته و در محل منتشر کرده است.
یکی دیگر از شاکیان که مرد جوان مغازه‌داری است با طرح شکایت از متهم گفت: من مغازه پیتزا فروشی دارم. متهم که از شرور معروف منطقه است همیشه به زور از من پیتزای مجانی می‌گرفت. وقتی که در مغازه نبودم به مغازه‌ام می‌آمد و از منشی‌ام به زور و تهدید چاقو از ۱۰۰‌هزار تومان تا ۲۰۰‌هزار تومان پول نقد می‌گرفت. متهم در حالی که چاقوی بزرگی در دست داشت به داخل مغازه‌ام می‌آمد و با عربده‌کشی و تهدید می‌گفت که به او پول بدهند و منشی‌ام از ترس به او پول می‌داد. من از او شکایت کردم که بعد از یک هفته در خیابان اصلی در حال رفتن بودم که از پشت با خودرو مرا زیر گرفتن و الان به خاطر آسیب دیدگی پایم با عصا راه می‌روم. پسر جوانی که متهم و دوستانش به زور موتورسیکلت او را سرقت کرده‌بودند به مأموران پلیس گفت: داخل خیابان با موتورسیکلتم در حال رانندگی بودم که متهم همراه سه نفر از دوستانش که همگی چاقو داشتند راه مرا سد کردند و به زور و تهدید چاقو موتورسیکلتم را سرقت کردند.
بررسی‌های مأموران حکایت از این دارد متهم به خاطر شکایت‌های زیاد در حال حاضر حدود ۱۵‌پرونده دارد که هنوز به آن رسیدگی نشده‌است. همچنین مشخص شد شرور معروف که پنج‌بار و هر بار به مدت یک‌سال راهی زندان شده است به زور از شاکیان رضایت گرفته‌است. همچنین بر اساس گفته شاکیان پس از طرح شکایت از سوی شهروندان خانواده متهم به سراغ خانواده شاکیان رفته و به آن‌ها می‌گویند اشتباه نامه بدهید و اعلام کنید که اشتباه شده است و به این طریق به زور از آن‌ها رضایت می‌گیرند و همچنین متهم و همدستانش شهروندان را تهدید می‌کردند چنانچه برای شکایت به کلانتری بروید باشما برخورد می‌کنیم. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، تحقیقات بیشتر از متهم در اداره شانزدهم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار