کد خبر: 937061
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
محمد جمشیدی، ملی‌پوش بسکتبال در گفت‌وگو با «جوان»:
پیروزی حیاتی مقابل فیلیپین جان تازه‌ای به بسکتبال ملی ایران داده است. با اینکه پیش از اعزام تیم ملی به استرالیا و آغاز پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ برخی حواشی ایجاد شده مشکلاتی را به وجود آورده بود، اما خوشبختانه آسمانخراش‌ها با پشت سر گذاشتن چالش‌های به وجود آمده در مانیل خوش درخشیدند و با غلبه بر فیلیپین صعود تیم ملی به جام جهانی چین را قطعی کردند.
شيوا نوروزی
پیروزی حیاتی مقابل فیلیپین جان تازه‌ای به بسکتبال ملی ایران داده است. با اینکه پیش از اعزام تیم ملی به استرالیا و آغاز پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ برخی حواشی ایجاد شده مشکلاتی را به وجود آورده بود، اما خوشبختانه آسمانخراش‌ها با پشت سر گذاشتن چالش‌های به وجود آمده در مانیل خوش درخشیدند و با غلبه بر فیلیپین صعود تیم ملی به جام جهانی چین را قطعی کردند. محمد جمشیدی با کسب ۲۶ امتیاز نقش پررنگی در این پیروزی داشت، اما ملی‌پوش بسکتبال غلبه بر فیلیپین در دقایق پایانی را حاصل کار جمعی دانست.
استفاده از تجربه
جمشیدی تلاش تمام اعضای تیم ملی را عامل برتری ایران مقابل فیلیپین خواند. ملی‌پوش بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با «جوان» به این مسئله اشاره کرد و گفت: «تک‌تک اعضای کادر فنی و تیم ملی به یک اندازه در این موفقیت نقش داشتند. کار ما تیمی است و همه ستاره بودند. هم‌تیمی‌هایم و مربیان تیم ملی به من اعتماد کردند و توپ بیشتری در اختیارم قرار دادند، اینکه توانستم امتیاز بیشتری کسب کنم، به این معنی نیست که من سهم بیشتری در پیروزی مقابل فیلیپین داشتم. در واقع برتری برابر فیلیپین نتیجه کار و تلاش گروهی بود. همه دست به دست هم دادیم و در نهایت هم به هدفمان رسیدیم. با عملکردم در این بازی جواب اعتماد کادر فنی و بچه‌های تیم را دادم. در بین بازیکنانی که در اردو حضور داشتند، تجربه من بیشتر بود و خوشحالم که توانستم از تجربه‌ام برای تیم ملی استفاده کنم.»

جا پای بزرگان
ملی‌پوش بسکتبال در خصوص غیبت بازیکنان قدیمی نیز اظهار داشت: «نفرات باتجربه تیم ملی که در این اردو حضور نداشتند، همگی بازیکنان بزرگی هستند که همیشه الگوی ما بوده‌اند و به خاطر مشکلاتی که داشتند به این اردو نیامدند. خوشبختانه نفراتی که سال‌ها پشت سر آن‌ها بودند و از بازی در کنار نفراتی، چون صمد نیکخواه و حامد حدادی چیز‌های زیادی یاد گرفتند، توانستند جای خالی‌شان را پر کنند. آن‌ها نشان دادند که می‌توانند جایگزین خوبی برای نفرات باتجربه باشند و باز هم می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.»

فاصله با استرالیا
بازیکن پست سه تیم ملی ایران ابراز امیدواری کرد با حمایت هواداران دو بازی آخر را با پیروزی پشت سر بگذارند: «استرالیا واقعاً تیم خوبی است و حقیقت را باید بپذیریم که بسکتبال این کشور با تمام کشور‌های آسیایی فاصله زیادی دارد. با این حال غلبه بر استرالیا غیرممکن نیست. بدون شک بازی در تهران به نفع ماست. در مصاف با استرالیا بسیاری از شوت‌هایمان گل نشد و با اینکه موقعیت‌های خوبی داشتیم، نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم و بدشانس بودیم. امیدوارم در بازی برگشت در تهران این مشکل را نداشته باشیم. قطعاً در هر دو بازی همه اعضای تیم ملی برای کسب پیروزی به میدان می‌روند.»

رفقای واقعی
محمد جمشیدی همدلی در تیم ملی را فوق‌العاده عنوان کرد و از تلاشش برای رسیدن به پیروزی سخن گفت: «من از دید خودم حرف می‌زنم. این را می‌دانم که تمام بازیکنان با هم رفیق هستند. به شخصه هیچ مشکلی در تیم ندیدم و بقیه می‌توانند در مورد مسائل دیگر صحبت کنند. هر دفعه که به زمین می‌روم با تمام توان بازی می‌کنم. همیشه تلاش می‌کنم تا بهترین بازی‌ام را ارائه دهم. بازی با فیلیپین اولین بازی ملی من نبود و مطمئن باشید آخرین بازی ملی‌ام هم نیست. هر بار در هر بازی وظیفه‌ای به من محول شده که سعی کرده‌ام به بهترین شکل آن را انجام دهم.»

به دنبال سهمیه المپیک
بازیکن تیم ملی بسکتبال در پایان صحبت‌هایش به سختی‌های جام جهانی ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: «اگر بخواهیم صادقانه در مورد این موضوع حرف بزنیم باید بگویم که رفتن به جمع هشت تیم برتر جهان نیازمند برنامه‌ای ۲۰ ساله است که البته پیاده کردن این برنامه هم سخت خواهد بود. در جام جهانی ۲۰۱۹ یک سهمیه المپیک توزیع می‌شود و می‌توانیم با گرفتن سهمیه به المپیک صعود کنیم. با برنامه‌ریزی خوب می‌توانیم به این هدف برسیم. همانطور که گفتم همه ما تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم، اما باید ببینیم با چه تیم‌هایی همگروه می‌شویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار