کد خبر: 937011
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
در اردوی یکروزه بسیجیان در منطقه خیرآباد ورامین بیش از 50 پزشک و دندانپزشک، ماما، متخصص طب‌اسلامی و حجامت به معاینه و درمان بیماران پرداختند
میترا شهبازی
چندی پیش جهادگران سه گروه جهادی شمس پایگاه مقاومت مسجد امام سجاد (ع) ورامین، محبان الزهرا (س) تهران و گروه جهادگران سلامت استان البرز طی یک اردوی یکروزه در شهرستان ورامین توانستند به هزار و ۲۰ نفر از مردم محروم این منطقه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، فیزیوتراپی، طب اسلامی، حجامت و زالو درمانی ارائه دهند. در این اردوی درمانی بیش از ۵۰ متخصص و دانشجوی پزشکی حضور داشتند که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شدند.

این اردوی یکروزه که توسط سه گروه جهادی شمس پایگاه مقاومت مسجد امام سجاد (ع) ورامین، محبان الزهرا (س) تهران و گروه جهادگران سلامت استان البرز در منطقه خیرآباد ورامین برگزار شد، بیش از ۵۰ پزشک و دانشجوی ترم آخر رشته‌های دندانپزشکی، مامایی، فیزیوتراپی، طب اسلامی و حجامت به معاینه و درمان بیماران نیازمند پرداختند. براساس آمار موجود بخش‌های ترمیم دندان‌های پوسیده، مشاوره دندانپزشکی، غربالگری فشار خون، قند خون و تجویز دارو از سوی پزشکان عمومی و ماما‌ها بیشترین تعداد مراجعه‌کننده‌ها را در این دوره داشته است. همچنین لازم به ذکر است این اردو قرار است دو مرحله‌ای باشد و در مرحله اول آن که در مدرسه آزادگان خیرآباد انجام شده، در بخش طب ایرانی- اسلامی نیز به بیماران در شاخه‌های مزاج شناسی و تشخیص، فصد، حجامت، ماساژ و زالو درمانی خدمات درمانی ارائه شده است. گفته می‌شود به زودی مرحله دوم این اردوی جهادی در تاریخ ۲۳ آذرماه امسال در همان منطقه خیرآباد ورامین برگزار شود. از این رو با توجه به استقبال خوبی که مردم از حضور این جهادگران داشته‌اند و با توجه به خدمات تخصصی متنوعی که از طرف این سه گروه ارائه شده است، پیش‌بینی می‌شود طی دوره دوم این اردوی پزشکی بر شمار کسانی که خدمات درمانی دریافت می‌کنند تا حد قابل توجهی افزوده شود.

مردم در انتظار حضور دوباره بسیجیان

منطقه خیرآباد ورامین که به عنوان هدف جهادگران مشخص شده است، یکی از مناطق محروم حاشیه‌ای تهران در شهرستان ورامین شناخته می‌شود که جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر دارد. از همین رو در چند سال اخیر اردو‌های جهادی بسیاری در این منطقه چه در راستای ارتقای سطح سلامت مردم و چه در بخش توانمندسازی مردم خیرآباد در زمینه اقتصادی حضور یافته‌اند.

در این اردو نیز علاوه بر سخنرانی حجت‌الاسلام سبیلی در رابطه با مهارت سبک زندگی به مدت ۳۰ دقیقه، متخصصان طب اسلامی توانستند به ۲۱۰ نفر خدمات درمانی ارائه دهند و ۱۱۶ نفر را حجامت و ۴۵ نفر را به شیوه زالو درمانی، درمان کنند. علاوه بر خدمات طب اسلامی که به مردم این منطقه ارائه شده است، همانطور که قبل‌تر اشاره شد، در بخش مشاوره پزشکی به ۱۶۸ نفر، در بخش مامایی به ۹۶ نفر، در بخش پزشکی به ۱۲۷ نفر، در بخش معاینه و مشاوره دندانپزشکی به ۱۰۳ نفر، در بخش ترمیم دندان به ۸۴ نفر و در بخش جرمگیری دندان به ۴۶ نفر خدمات دندانپزشکی ارائه شده است. مضاف بر این تعداد ۲۵ نفر نیز توانستند از خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی برخوردار شوند که مجموع مردم محرومی که خدمات رایگان درمانی دریافت کرده‌اند به یکهزار و ۲۰ نفر در مرحله اول می‌رسد. رقمی که پیش بینی می‌شود در مرحله دوم با افزایش چشمگیری مواج شود، چراکه مردم ورامین به خصوص منطقه خیرآباد بی‌صبرانه در انتظار حضور دوباره بسیجیان و جهادگران از خودگذشته سازمان بسیج سازندگی هستند. نیرو‌هایی که با اولویت قرار دادن کمک به همنوعان خود، راه الهی را در پیش گرفته‌اند.

بسیج تا پایان محرومیت‌ها در کنار مردم

می‌توان گفت: این گروه‌های جهادی به صورت خودجوش و آتش به اختیار این منطقه محروم را برای محرومیت‌زدایی انتخاب کرده‌اند و تمام هزینه‌هایی هم که آن‌ها در این دوره برای درمان مردم مناطق محروم صرف کرده‌اند از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است، بنابراین به رغم اینکه این نیرو‌های جهادگر همواره و در هر شرایطی باز هم دست از کار نمی‌کشند و به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی‌خود ادامه می‌دهند، اما با این حال لازم است مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای افزایش خدمت‌رسانی از این گروه‌ها با تمام توان حمایت کنند و راه را برای محرومیت‌زدایی باز بگذارند.

لازم به ذکر است به رغم اینکه این اولین دوره از فعالیت سه گروه جهادی در منطقه خیرآباد ورامین است، اما این نخستین باری نیست که ورامینی‌ها از این خدمات رایگان نیرو‌های جهادی برخوردار می‌شوند. پیش از این نیز در سال‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها بسیجیان کمک‌رسانی به این مردم را به عنوان مسیر زندگی خود انتخاب کرده‌اند. همین شهریور و مهرماه امسال نیز گروه‌های جهادی در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی ۲ توانستند گرد محرومیت را از این شهرستان کنار بزنند.

در این راستا سرگرد سعید تاجیک فرمانده سپاه ورامین با اشاره به خدماتی که در شهریور و مهرماه ارائه شده است، می‌گوید: «۲۲ گروه جهادی در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی ۲ در زمینه توزیع غذا در بین محرومان فعالیت کردند و نزدیک به ۲ هزار پرس غذا، ۸۵۰ قطعه گوشت در قالب نذر و غیره، ۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر، ۷۲۲ سبد کالا که ارزش هر کدام بیش از ۳۰۰ هزار تومان، هفت کارت هدیه و یک مورد رهن به مبلغ ۷۰ میلیون ریال را به مردم محروم ارائه دادند.» البته این تمام خدماتی نیست که از سوی بسیجیان و نیرو‌های سپاهی به مردم ارائه داده شده و آخرین بار هم نیست که این نیرو‌های جهادی دست مردم مناطق محروم را می‌گیرند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
اینا همون پزشکان سهمیه ای هستند که حق بچه های مارادر کنکور ضایع کرده اند ?????
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار