کد خبر: 936929
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
دبیر دومین جشنواره‌ی فیلم تبریز:
دبیر جشنواره‌ی فیلم تبریز گفت: هر جشنواره‌ی معتبر جهانی با اسم شهری که در آن برگزار می‌شود شناخته می‌شود و هدف جشنواره‌ی فیلم تبریز این بود که با نام تبریز برای ادامه‌ی برگزاری خود در سال‌های آینده تلاش کند.
امیر مرتضوی در نشست خبری جشنواره‌ی فیلم تبریز بیان کرد: اولین دوره‌ای است که شورای برگزاری با هدف حمایت و تسهیل امور مربوط به جشنواره از جمله فراخوان، پوستر، هیات داوری و کمیته‌ی انتخاب و دیگر مسائل اجرایی با کمک این شورا شکل بگیرد.
 
وی خبر داد: سعی کردیم موضوع فیلم در جشنواره آزاد باشد و این جشنواره چهار بخش دارد. بخش آزاد که مختص فیلمسازان استان آذربایجان شرقی است و بخش سینمای آذربایجان به فیلمسازان سراسر کشور که در مورد آذربایجان فیلم ساخته‌اند، اختصاص یافته است.
 
وی افزود: بخش چشم‌انداز که به ارزیابی فیلم‌های بلند می‌پردازد و بخش جنبی به مرور و بررسی آثار سینمای جهان می‌پردازد که در این دوره به مرور آثار فیلمسازان استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
 
مرتضوی ادامه داد: یک بخش ویژه داریم که در خصوص کالای ایرانی، انقلاب اسلامی، تبریز در گذر تاریخ و فرهنگ و احتمالا در مورد محیط زیست هم برنامه‌هایی داشته باشیم.
 
وی اظهار کرد: حین برگزاری جشنواره کارگاه‌ها، جلسات نقد و بررسی و نشست‌های تخصصی به منظور بالا بردن آگاهی و دادن آموزش برگزار می‌شود.
 
دبیر جشنواره در پایان گفت: در ۱۹ رشته هم در بخش آزاد و هم سینمای آذربایجان اهدای جایزه داریم و گاه‌شماری برای جشنواره طراحی و تهیه شده است که تا ۱۵ بهمن فیلم‌های خواهان شرکت‌ در جشنواره جمع‌آوری می‌شود و تا اول اسفند فیلم‌های راهیابی شده معرفی می‌شود و زمان برگزاری جشنواره ۱۴ تا۱۷ اسفند ۹۷ است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر