کد خبر: 936922
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
همزمان با سفر رئیس جمهوری؛
مدیر فرودگاه شاهرود گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، چندین طرح تکمیل و تجهیز فرودگاه شاهرود به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مرتضی حمیدپور با اشاره به بهره برداری از ساختمان برج مراقبت و 'تکنیکال بلاک' فرودگاه شاهرود، افزود: سامانه کمک ناوبری VOR/DME، تابلوهای سامانه روشنایی سطح پروازی و سامانه اعلان پرواز FIDS نیز از جمله طرح های افتتاح شده این فرودگاه است.
وی اضافه کرد: سوله برق 2 دیزل ژنراتورهای 500 کیلو ولت آمپر، خط 20 کیلو ولت برق و گاز رسانی، پست کامپکت و پست پاساژ نیز از دیگر طرح هایی بود که امروز با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
به دستور رئیس جمهوری فرودگاه شاهرود بین المللی اعلام شده و از این پس پروازهای خارجی نیز با هدف صادرات محصولات کشاورزی در این فرودگاه انجام می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
فرودگاه 720 هکتاری شاهرود یکی از معدود فرودگاه های مردمی کشور است که تعدادشان به اندازه انگشت های یک دست هم نمی رسد. کمک های اهالی این شهر در قالب ' کمیته مردمی حمایت از فرودگاه شاهرود' ، سال هاست به شکل های گوناگون از تلاش برای تداوم پروازها تا اجرای طرح های عمرانی و کمک به توسعه فرودگاه، انجام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر