کد خبر: 936921
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: صدا و سیما با تکرار پخش آگهی کتاب های کمک آموزشی خانواده ها را تحریک و تهدید می کند و برخورد با این رویه از دست ما خارج است.

سید محمد بطحایی شامگاه سه شنبه در حاشیه سفر به استان سمنان همزمان با حضور رئیس جمهوری در این استان به خبرنگاران اظهار داشت: کتاب های کمک آموزشی درسی که حافظه محوری دانش آموزان را تحت فشار قرار دهد دشمن تربیت و تعلیم اسلامی است.
وی ادامه داد: کتاب های درسی مشکل دارد و برنامه آموزشی و پرورشی باید اصلاح شود.
وی اظهار داشت: کشور در زمینه آموزش و پرورش به خطا رفته و اکنون باید برای اصلاح آموزش تلاش شود.
بطحایی تصریح کرد: وجود مدرسه های غیر ایمن نباید مانع از ارائه آموزش با کیفیت شود و باید تلاش شود در مدارسی که با کمک خیران، ایمن ساخته شده به آموزش کاربردی بیشتر توجه شود.
به گفته وی، برای آموزش کاربردی باید به دانش آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی در قالب وسایل بازی و کلاس های بازی آموزش داده شود.
وی خاطر نشان کرد: در مدرسه ها باید به بحث تربیتی در کنار آموزش مسائل علمی توجه ویژه شود چرا که آینده کشور به دست دانش آموزان امروز ساخته می شود.
بطحایی گفت: فقدان شادابی و نشاط دانش آموزان در مدارس نشان از ایراد کار در نظام آموزشی است و ضرورت دارد نشاط و شادابی در مدرسه ها تقویت شود.
وی اضافه کرد: برخی از افرادی که دچار آسیب های اجتماعی شدند از بازماندگان تحصیل هستند.
به گفته وی، مدرسه ها باید در آموزش مهارت های زندگی،راستگویی، صداقت، صبوری و از خودگذشتگی به دانش آموزان بیش از پیش تلاش کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد مدارس غیر ایمن با کمک خیران مدرسه ساز در دولت تدبیر و امید 30 درصد کاهش یافته و اکنون در کشور یک سوم مدرسه ها نیازمند تخریب،بازسازی و ایمن سازی هستند.
، بیش از 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.
استان سمنان چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که یک هزار و 761 کلاس تخریبی است و یک هزار و 951 کلاس به مقاوم ‌سازی نیاز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر