کد خبر: 936900
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
توپ طلا بعد از 10 سال از چنگ مسی و رونالدو درآمد
در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال از نگاه فرانس فوتبال، هافبک کروات رئال‌مادرید به امپراتوری ۱۰ ساله لیونل مسی و کریس رونالدو پایان داد.
در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال از نگاه فرانس فوتبال، هافبک کروات رئال‌مادرید به امپراتوری ۱۰ ساله لیونل مسی و کریس رونالدو پایان داد. این مراسم در حالی برگزار شد که خبر انتخاب مودریچ یک روز زودتر رسانه‌ای شده بود. ضمن اینکه دو کاندیدای دیگر توپ طلا، یعنی گریزمان و امباپه به انتخاب هیئت ژوری اعتراض داشتند.
آرزویی که محقق شد
بازیکن ۳۳ ساله رئال‌مادرید با قهرمانی در لیگ قهرمانان و صعود تیم ملی کرواسی به فینال جام جهانی، رأی‌دهندگان توپ طلا را قانع کرد که شایستگی کسب این افتخار را دارد. لوکا مودریچ توانست در این رأی‌گیری کریس رونالدو، لیونل مسی، آنتوان گریزمان و کیلیان امباپه را پشت سر بگذارد و با ۷۵۳ امتیاز جایزه ارزشمند فرانس فوتبال را به دست آورد. اگرچه نام رونالدو و مسی در این لیست به چشم می‌خورد، اما تقریباً هیچ‌کس منتظر پیروزی آن‌ها نبود. در بین نامزد‌ها امباپه و گریزمان به خاطر قهرمانی در جام جهانی خود را لایق توپ طلا می‌دانستند. مودریچ با توپ طلایی که دریافت کرد، افتخاراتش در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد؛ بهترین بازیکن جام جهانی روسیه، بازیکن سال یوفا و The Best فیفا از دیگر افتخارات هافبک کروات است.
احساس منحصر به فرد
برنده توپ طلای ۲۰۱۸ پس از رسیدن به این موفقیت از رؤیایش برای رسیدن به این آرزو سخن گفت: «بردن این جایزه یک احساس منحصر به فرد است و من بسیار افتخار می‌کنم. وقتی کوچک‌تر بودم، رؤیایم این بود که برای یک باشگاه بزرگ بازی کنم و این جایزه را برنده شوم. حالا واقعاً افتخار می‌کنم و از اینکه این جایزه را به دست آورده‌ام، بسیار خوشحالم.» مودریچ به پایان سلطه ۱۰ ساله اشاره و عنوان کرد: «رونالدو و مسی در سطحی خارق‌العاده هستند و در ۱۰ سال گذشته توپ طلا را بین خودشان تقسیم کردند، اما معتقدم بازیکنان دیگری، چون ژاوی، اینیستا و اسنایدر هم می‌توانستند به توپ طلا برسند و شایسته آن بودند. متأسفانه چنین نشد، ولی فکر می‌کنم امسال نوبت این بود که کسی غیر از مسی و رونالدو برنده شود. این پیروزی فوتبال است. جایزه‌ام را به تمام کسانی که شایسته توپ طلا بودند، ولی به آن دست پیدا نکردند، تقدیم می‌کنم.»
بازنشستگی در رئال
مودریچ همچنین ابراز امیدواری کرد که در رئال‌مادرید بازنشسته شود: «دو سال از قراردادم باقی مانده و امیدوارم یک سال بیش از آن بازی کنم. باشگاه محبت زیادی به من نشان داده، دوست دارم در اینجا بازنشسته شوم. می‌خواهم به لذت بردن از حضور در باشگاهی به این بزرگی ادامه دهم. وقتی عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را کسب کردم، گفتم که تمام عناوین فردی‌ام را با توپ طلا عوض می‌کنم. موفقیتی که در جام جهانی کسب کردیم برای کشور کوچکی مثل کرواسی اتفاق بزرگی بود.»
DNA کهکشانی‌ها
رئیس باشگاه رئال‌مادرید از جمله کسانی بود که از انتخاب مودریچ سر از پا نمی‌شناخت. فلورنتینو پرز پس از این انتخاب در خصوص رابطه رئالی‌ها با توپ طلا صحبت کرد: «مودریچ دهمین بازیکن رئال‌مادرید است که توپ طلا را می‌برد. ما ۱۷ بار این عنوان را کسب کرده‌ایم و به نظرم رابطه رئال و توپ طلا، یک رابطه عاشقانه است. من مطمئن هستم که در آینده هم این روند ادامه پیدا خواهد کرد. به نظرم بردن توپ طلا با توجه به این آمار در DNA رئال‌مادرید است. همانطور که قبلاً گفتم، این یک داستان عاشقانه زیباست که امیدوارم سال‌ها ادامه داشته باشد. خیلی خوشحالم که مودریچ توپ طلا را برده است. حالا او از سرتاسر دنیا مورد تمجید قرار گرفته و به نظرم خیلی سخت است که شکی در شایسته بودن او داشت. من خیلی خوشحالم و مطمئنم هواداران رئال هم از این بابت بسیار خوشحال هستند.»
دلخوری گریزمان
آنتوان گریزمان، اما نسبت به انتخاب مودریچ ابراز تعجب کرد. مهاجم اتلتیکومادرید انتظار داشت برنده توپ طلا یکی از بازیکنانی باشد که جام جهانی را فتح کرده است. همین مسئله موجب شد تا گریزمان با طعنه از این مسئله صحبت کند: «لیگ قهرمانان شاید از جام جهانی مهم‌تر باشد. با این حال من جام جهانی را با توپ طلا عوض نخواهم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار