کد خبر: 936795
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان:
ثبت پنج هزار و 251 مورد طلاق در نیمه نخست امسال در استان اصفهان بود واین آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25درصد افزایش یافته و راه اندازی این سامانه برای پیشگیری از طلاق و کاهش آمار آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ناهید ایزدی از اصفهان،معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان در جمع اصحاب رسانه در اداره  مرکزی کل بهزیستی اصفهان اظهار داشت : این سامانه پس از یک سال آماده سازی و هماهنگی بین بخشی و برای کاهش مداخله در طلاق ایجاد شده است.
مجتبی ناجی با بیان اینکه این سامانه کار خود را ازروز (دوشنبه) آذر97آغاز می کند، تصریح کرد: از این پس زوجین متقاضی طلاق ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کنند و مراجعه آنها به دادگاه بدون ثبت الکترونیکی در این سامانه، پذیرفته نمی شود.
وی با اشاره به ثبت پنج هزار و 251 مورد طلاق در نیمه نخست امسال در استان اصفهان، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25درصد افزایش یافته و راه اندازی این سامانه برای پیشگیری از طلاق و کاهش آمار آن ضروری است.
ناجی این سامانه را ابزاری برای تسریع در امر مشاوره طلاق خواند و تاکید کرد: افراد متقاضی طلاق به جای اینکه از ابتدا درگیر فرایند قضایی شوند با ثبت نام در سامانه مذکور از مشاوره های لازم با هدف سازش در زندگی برخوردار می شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان با بیان اینکه سامانه ثبت الکترونیکی متقاضیان طلاق در 12 استان دیگر نیز راه اندازی شده است، اضافه کرد: پیش بینی ما این است که با فعالیت این سامانه آمار طلاق کنترل شود.
وی ابراز داشت : که 40 مرکز مشاوره مورد توافق بهزیستی و دادگستری اصفهان بر اساس شیوه نامه سامانه مذکور به زوجین متقاضی طلاق، خدمات مشاوره می دهند.
ناجی همچنین با اشاره به اینکه 9 هزار و 22 خانواده دارای زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این اداره کل هستند،تصریح کرد : در زمان حاضر 370خانواده دارای فرزندان سه قلو، 14 خانواده دارای فرزندان چهارقلو و چهار خانواده دارای فرزندان پنج قلو نیز زیر پوشش بهزیستی هستند که این حمایت ها تا 6 سالگی فرزندانشان ادامه دارد.
ناجی در پایان گفت :: مردم می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی 'سامانه نوبت دهی طلاق' به نشانی www.zaman.behzisti.net و انتخاب استان اصفهان در آن ثبت نام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار