کد خبر: 936794
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
معاون مشارکت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان:
بهزیستی حق بیمه خویش فرمای معلولان و کارفرمایان را تا پنج سال پرداخت می‌کند که در زمان حاضر ۶۳۳ نفر در استان اصفهان از این حمایت بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،معاون مشارکت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در جمع خبر نگاران بیان داشت : در سالجاری 607 نفر از خدمت گیران این اداره حدود 80 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی دریافت کردند که 77 درصد آنها معلول هستند.
علی اصغر شاه زیدی افزود: 833 تَن از خدمت گیران بهزیستی نیز از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شدند که 35 درصد آنها معلول بودند.
وی با اشاره به حمایت هایی که از کارفرمایان برای اعطای فرصت شغلی به معلولان صورت می گیرد، تصریح کرد: بهزیستی حق بیمه خویش فرمای معلولان و کارفرمایان را تا پنج سال پرداخت می کند که در زمان حاضر 633 نفر در استان اصفهان از این حمایت بهره مند شده اند.
شاه زیدی پرداخت یارانه ارتقای کارایی معلولان به کارفرمایان را یکی دیگر از طرح های حمایتی بهزیستی خواند و افزود: بر اساس این طرح 10 تا 50 درصد حداقل حقوق کار به کارفرما پرداخت می شود.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی شرکت تعاونی اشتغال معلولان اصفهان در سالجاری خاطرنشان کرد: در این شرکت علاوه بر بازاریابی برای محصولات تولید شده این افراد، کارگاه های تولیدی نیز راه اندازی می شود.
به گفته وی 50 درصد از تسهیلات پرداخت شده و خدمات بهزیستی برای اشتغالزایی، منجر به اشتغال پایدار شده است.
معاون مشارکت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تفاهم نامه سال 94 بین بهزیستی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، خیران مسکن ساز و بنیاد مستضعفان، اضافه کرد: بر اساس این طرح برای خانواده های دارای دست کم 2 عضو معلول، مسکن ساخته می شود که تا کنون برای حدود یکهزار و 500 خانواده در استان این کار انجام شده است.
وی کمک به تامین جهیزیه برای معلولان در سال جاری را 252 مورد اعلام کرد و افزود : مقدار این کمک با توجه به محدودیت های فعلی حدود 10 میلیون ریال است که بیشتر به عنوان هدیه محسوب می شود.
شاه زیدی به رشد 11 درصدی مشارکت مردمی در بهزیستی استان اصفهان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در این مدت 300 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی و خدماتی جذب شده است.
روز جهانی معلولان از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر سال در سوم دسامبر مصادف با 12 آذر برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار