کد خبر: 936782
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز گفت: در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان از جانباز قطع نخاعی که تاکنون ۱۴ مسجد را در مناطق مختلف کشور ساخته، تجلیل می‌شود.
 
جوان آنلاین: مسعود دریس بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان برگزار شد، با بیان اینکه نماز در صدر هندسه نظام اسلامی قرار گرفته است، اظهار کرد: کسانی که در زمین قدرت پیدا می‌کنند، نخستین وظیفه‌شان اقامه نماز است.

وی تنها راه خلاصی جامعه بشری از فشار‌های روحی و روانی و استرس و اضطراب را اقامه واقعی نماز دانست و افزود: یعنی ارتباط انسان با مبدأ باید برقرار باشد.

مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز بیان کرد: هر جا سرگشتگی، بیچارگی و فلاکت برای جوامع بشری اتفاق افتاده، مهم‌ترین عامل آن تباه کردن نماز بوده است.

دریس اضافه کرد: افزایش نورانیت و معنویت در جامعه تنها راه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید همه به اقامه نماز روی آورند.

وی با بیان اینکه تقارن بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز را با حضور رئیس‌جمهوری، وزرا و هیأت دولت در استان سمنان به فال نیک می‌گیریم، گفت: این اجلاس با حضور مسؤولان، فرهیختگان و فرهنگیان کشور برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز تأکید کرد: کارگزاران نظام اسلامی وظایفی دارند که اقامه نماز در صدر فهرست وظایف آن‌ها قرار دارد که خوش‌یمن خواهد بود.

دریس ادامه داد: امیدواریم حضور هیأت دولت در استان سمنان سبب رفع مشکلات و رونق اقتصادی و توسعه پایدار استان شود و خاطره شیرینی در ذهن مردم استان سمنان به یادگار بماند.

وی تصریح کرد: یکی از کار‌های ویژه‌ای که انجام شده، شناسایی برخی پدیده‌ها برای تجلیل است که در این راستا یک جانباز سرافراز میهن که قطع نخاعی است، شناسایی شده که این جانباز فداکار در سن ۱۷ سالگی برای دفاع از وطن به جبهه رفت و پس از اینکه در جریان جنگ قطع نخاع شد، با همان وضع به اسارت دشمن بعثی درآمد و امروز هم در آسایشگاهی در اصفهان بستری است.

مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز بیان کرد: این جانباز قطع نخاعی که احمد اصفهانی نام دارد، تاکنون ۱۴ مسجد را در مناطق مختلف کشور ساخته است.

دریس اضافه کرد: پدیده دیگری که شناسایی شده، نوجوانی به نام سیدمحمدمهدی موسوی از همدان است که سه سال قبل از رسیدن به سن تکلیف اقامه نماز اول وقت را آغاز می‌کند.

وی افزود: کار ویژه این نوجوان این است که هر هفته از روستای خود در همدان تا نماز جمعه شهرستان که مسافتی ۱۲ کیلومتری است را پیاده می‌پیماید تا بین نمازگزاران حاضر شود.

مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز گفت: اپلیکیشن‌هایی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز به شکل مسابقات مهیج و آموزنده طراحی شده است تا افراد با شیوه‌های مختلف ترویج فرهنگ نماز آشنا شوند.

دریس خاطرنشان کرد: همچنین ۲۷ پوستر جذاب محتوایی با عنوان شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز طراحی شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار