کد خبر: 936773
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
سردار عابدین خرم:
فرمانده سپاه عاشورا گفت: مهم‌ترین و شیرین‌ترین اثر یک حکومت، عدالت‌محوری و قانون‌مداری است.

سردار عابدین خرم  در همایش بسیجیان حقوقدان اظهار داشت: در ابتدا به تمامی اساتید، حقوقدانان، رئیس محترم اداره دادگستری استان و سایر عزیزان خوش‌آمد می‌گویم.

وی گفت: امروز همچنین با روز تصویب قانون اساسی کشور عزیزمان مصادف شده که جا دارد یادی از عزیزان قانونگذار که در آن مقطع حساس تاریخی کار تصویب قانون اساسی را انجام دادند، داشته باشیم.

سردار خرم افزود: با مطالعه قانون اساسی، متوجه می‌شویم که در آن مقطع چه دقیق و با چه حساسیتی کلمه به کلمه آن را تدوین کرده‌اند که هم با دین اسلام و هم با علم روز مطابق باشد.

وی تصریح کرد: یک حکومت بر مبنای سه اصل «عدلیه، نظمیه و بلدیه» برپا شده است، مهم‌ترین و شیرین‌ترین اثر یک حکومت، عدالت‌محوری و قانون‌مداری است. اگر این دو مورد در بنای یک حکومت رعایت شود موجب استحکام جامعه خواهد شد.

سردار خرم خاطرنشان ساخت: رعایت عدالت‌محوری و قانون‌مداری از لحاظ مختلف اقتصادی، اجتماعی و سایر ابعاد به جامعه دوام می‌دهد. جوهره نظام اسلامی، دین مداری و دین محوری است که این موارد اگر با عدالت عجین شود، شیرین خواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: برای رسیدن به یک جامعه پویا، عدالت باید به گفتمان تبدیل شود، برای گفتمان‌سازی عدالت نیز جامعه باید فعال و کوشا باشد، چون ترقی جامعه وابسته به عدالت است.

سردار خرم با بیان اینکه در گفتمان عدالت باید به سه عامل «تقوا، معنویت و عقلانیت» توجه کرد، یادآور شد: تقوا علاوه بر اینکه از لحاظ شخصی یک چراغ راهنماست، زوایای تاریک زندگی انسان را روشن می‌کند، تقوا همچنین جنبه اجتماعی و مدیریتی هم دارد.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی افزود: اگر بخواهیم در حوزه عدالت قدم موثر برداریم، باید تقوا را در رأس کار قرار بدهیم همچنین معنویت و عقلانیت نیز دیگر رکن اجرای عدالت در جامعه هستند. سه عامل «تقوا، معنویت و عقلانیت» اگر در جامعه اجرایی شوند، دادگاه‌های ما کمتر درگیر شکایت‌های مختلف خواهند بود.
 
وی در مورد فعالیت‌های بسیج حقوقدانانگفت: بسیج حقوقدانان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در زمینه فرهنگ‌سازی حقوقی فعال باشد و خلاء بزرگ به وجود آمده در این بخش را پر کند. بسیج در کنار اینکه برند فعال ملت است، برای خودش سهمی نمی‌خواهد.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی در پایان عنوان کرد: اگر جامعه ما بر مدار متقی بودن باشد، در عدالت‌محوری هم پیشگام خواهد شد. فراگیر شدن عدالت مهم‌ترین فریضه جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر