کد خبر: 936770
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه:
دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه گفت: ۱۶ آذر روزی است که دانشجویان با شعار هنوز ما زنده هستیم، فرصتی را برای به یاد آوردن نقش موثر خود در جامعه به دست آوردند.

مجید علی‌جانی در پاسخ به این پرسش اینکه16 آذر، روز دانشجو نماد چه چیزی است، اظهار داشت: این روز نماد از خودگذشتگی قشر دانشجو برای جلوگیری از پایمال شدن عزت ملی است.

این فعال دانشجوی استان آذربایجانشرقی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه ۱۶ آذر؛ روزی برای یادآوری اهمیت نقش دانشجو برای استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی است، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی که دانشجو در انفعال به سر می برد و مدیران و روسای دانشگاه ها فقط به فکر دادن پز دموکراسی و نقش دانشجو در اداره دانشگاه هستند.

وی اضافه کرد: دانشجویان باید با تلاش بیش از پیش، نقش حیاتی خود را پس بگیرند و این نیازمند مطالبه‌گری و پیگیری مجدانه مطالبات است.

استقلال‌طلبی و استکبار ستیزی مهمترین درس 16 آذر است

این فعال دانشجویی استان در ادامه در پاسخ به این سوال که وظیفه و رسالت دانشجویان عصر امروز و به ویژه دانشجویان انقلابی برای ادامه راه شهدای راه حق و حقیقت و به خصوص شهدای دانشجو چیست، یادآور شد: با توجه به بروز باندبازی‌ها و بروکراسی وسیعی که در برخی نهادهای گوناگون به وجود آمده است، دانشجوی امروز باید سعی در بر هم شکستن این مسائل باشد و این امر محقق نمی‌شود مگر با پیگیری و هزینه دادن.

دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه اذعان کرد: سهم عمده مطالبات کنونی دانشجویان باید در جهت شفاف‌سازی و ایجاد فضای آزاد برای اندیشیدن باشد تا هیچ کس بهانه‌ای برای کارهای غلط خود نداشته باشد.

دانشجویان از مسوولان برای اقتدار کشورمان مطالبه گری کنند

به گفته وی، دانشجوی انقلابی و متعهد باید همیشه و در همه حال، با توجه به شرایط جامعه از مسوولان و مدیران اجرایی دستگاه‌ها و نهادها برای شکوفاهی و اقتدار همه جانبه کشورمان در عرصه‌های مختلف مطالبه‌گری کنند.

این فعال دانشجوی دانشگاه مراغه با بیان اینکه روز دانشجو به عنوان نماد آزادگی، استکبارستیزی و استقلال‌طلبی است، تصریح کرد: 16 آذر نماد از خودگذشتگی قشر دانشجو برای جلوگیری از پایمال شدن عزت ملی است، روزی است که دانشجو برای جلوگیری از رخنه اجانب خون دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر