کد خبر: 936766
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
مختاریان خبر داد
مسوول کمیته فرهنگی و هنری شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان گفت: تکمیل بانک اطلاعاتی نویسندگان و مولفان استان یکی از برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب در شاهرود است.

مینا مختاریان با اشاره به برگزاری برنامه های گوناگون فرهنگی، هنری و مسابقه در حاشیه ی شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان، افزود: در نوبت صبح بیشتر برنامه ها برای کودکان و نوجوانان و در محل غرفه ی کانون پرورش فکری برگزار می شود.
وی ادامه داد: برپایی ایستگاه نقاشی، شعرخوانی، قصه گویی برای کودکان، انجام مسابقه های فرهنگی و هنری و نقاشی روی چهره، کارگاه تصویرگری کودک و کشیدن کاریکاتور از چهره ی افراد از جمله ی این برنامه هاست.
مختاریان اجرای برنامه های طنز با موضوع کتاب و کتابخوانی توسط هنرمندان، رونمایی از تازه های نشر استان سمنان، قصه گویی با لهجه ی شاهرودی و برپایی کارگاه آموزشی با موضوع بنیان خانواده و آسیب های اجتماعی را از جمله ی برنامه های نوبت عصر نمایشگاه کتاب برشمرد و گفت: هر شب به مدت 15 دقیقه هنرمندان شهرستان به اجرای موسیقی می پردازند.
وی به برگزاری نشست های تخصصی اهل قلم، شعر و ادب و شاهنامه خوانی نیز اشاره کرد و افزود: کارگاه های آموزشی تجسمی وخوشنویسی، اجرای برنامه با حضور جام باشگاه های کتابخوانی و نقالی نیز از دیگر برنامه های نوبت عصر نمایشگاه است.
مسوول کمیته فرهنگی و هنری شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان یادآور شد: در مدت برگزاری نمایشگاه مسابقه بهترین ایده ی کتابخوانی ، مسابقه عکاسی با موبایل با موضوع کتاب و نمایشگاه، برپایی سیاه چادر عشایری و ارائه ی غذاهای سنتی و اجرای نمایش ایرانی سیاه بازی در راهروهای نمایشگاه را نیز شاهد هستیم.
390 مولف در استان وجود دارد که 100تن از آن ها شاهرودی هستند
235 ناشرکشوری واستانی در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان حضوردارند ودر مجموع 120 ناشر به صورت مستقل، 75نمایندگی،25ناشرمتمرکزو10ناشر در 150 غرفه فعالیت دارند.
در این نمایشگاه که از11 تا 16 آذر دایر است، 55هزارو 612 عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
نمایشگاه استانی کتاب استان سمنان هر 2 سال یکبار در شاهرود برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر