کد خبر: 936747
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه امسال دختر جوانی وحشت‌زده به اداره پلیس رفت و از مرد مسافرکش‌نمایی به اتهام آدم‌ربایی و سرقت اموالش شکایت کرد.
پلیس بار‌ها به شهروندان هشدارداده است که افراد به خصوص زنان و دختران جوان برای رفتن به مقصد از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌ها، اتوبوس و ... استفاده کنند تا در دام مجرمان خطرناک که در پوشش مسافرکشی اقدام به آدم‌ربایی و اخاذی می‌کنند گرفتار نشوند، اما با این همه هشدار باز شاهد تشکیل پرونده‌های زیادی در کلانتری‌ها و ادارات پلیس هستیم که شهروندان از مسافرکش نما‌هایی به اتهام آدم‌ربایی، آزار و اذیت و اخاذی شکایت می‌کنند. مثل پرونده شکایت دختر جوانی که از سوی راننده مسافرکش‌نمایی ربوده‌شده بود که خوشبختانه دختر جوان در درگیری شجاعانه با آدم‌ربا موفق به فرار شد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه امسال دختر جوانی وحشت‌زده به اداره پلیس رفت و از مرد مسافرکش‌نمایی به اتهام آدم‌ربایی و سرقت اموالش شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: «من حسابدار شرکت خصوصی هستم. ساعتی قبل از محل کارم بیرون آمدم تا به خانه‌مان بروم. حدود ساعت‌۲۱ از میدان آزادی و به مقصد یافت‌آباد به عنوان مسافر سوار یک خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ شدم که راننده آن مرد جوانی بود و مدعی بود مسافرکشی می‌کند. هنوز دقایقی از حرکتش نگذشته بود که راننده تغییر مسیر داد که به او اعتراض کردم، اما مرد جوان ادعا کرد که به خاطر ترافیک مسیرش را تغییر داده است. در حالی که به وی مشکوک شده بودم از راننده خواستم توقف کند و مرا پیاده کند، اما راننده، به درخواست من توجهی نکرد و با سرعت به مسیر خود ادامه داد تا اینکه در نهایت در مکانی خلوت توقف کرد. او چاقویی به پهلویم گذاشت و تهدید کرد چنانچه حرکتی کنم و داد و فریاد یا درخواست کمک کنم مرا می‌کشد. مرد آدم‌ربا ابتدا گوشی و وسایل قیمتی مرا با تهدید چاقو سرقت کرد و بعد هم قصد آزار و اذیت مرا داشت که در مقابل خواسته‌اش مقاومت کردم که مرا به شدت مورد ضرب و جرح قرار داد. وقتی فهمید من تسلیم او نمی‌شوم به قدری گردنم را فشار داد که احساس خفگی به من دست داده بود، اما با این وجود تصمیم گرفته بودم تا آخر در برابرش مقاومت کنم. درگیری ما ادامه داشت تا اینکه در یک لحظه توانستم خودم را از ماشین به بیرون پرتاب کنم و خودم را از دست او نجات دهم. پس از این او دوباره به سراغم آمد، اما با صدای بلند از مردم درخواست کمک کردم و راننده شیطان صفت از ترس به سرعت از محل گریخت.»
با ثبت این شکایت تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی و دستگیری مرد آدم‌ربا وارد عمل شدند.
مأموران در نخستین گام به محل رها شدن دختر جوان از دست راننده پژو ۴۰۵ حوالی بازار آهن در منطقه شادآباد مراجعه کردند و پس از بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته محل حادثه صاحب خودروی پژو را که مرد ۳۳‌ساله‌ای به نام امیر است، شناسایی کردند. بررسی‌های مأموران نشان داد امیر از مجرمان سابقه‌داری است که علاوه بر ارتکاب جرائم مختلف بار‌ها به اتهام سرقت همراه با آزار و اذیت دستگیر و روانه زندان شده است.
بدین ترتیب مأموران مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و محل رفت و آمد وی را به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند تا اینکه ساعت‌۹ صبح روز یک‌شنبه ۱۱‌آذر‌ماه وی را هنگامی که قصد سوار شدن به خودرواش را داشت دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. متهم صبح دیروز برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و به جرم خود اقرار کرد.
وی در ادعایی گفت: کارم آزاد است و من متأهل هستم. گاهی هم مسافرکشی می‌کنم و قبلاً با خودروی پرایدی که داشتم مسافرکشی می‌کردم تا اینکه مدتی قبل خودروی پژو خریدم و با آن کار می‌کردم. آن شب دختر جوان را به عنوان مسافر سوار کردم و به راه افتادم که ناگهان در میانه راه وسوسه شدم و انگار صدایی به من دستور داد او را بربایم. من با تهدید چاقو وسایلش را سرقت کردم که دختر جوان موفق به فرار شد و از رهگذران درخواست کمک کرد و من هم از ترس گریختم و احساس کردم وسایل او جادو شده‌اند که به همین خاطر هم وسایل سرقتی را از خودروام به بیرون انداختم.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرائم مختلف به ویژه سرقت‌های مقرون به آزار و اذیت و اعتراف اولیه متهم، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر شد و متهم جهت شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از زنان و دختران جوانی که بدین شیوه و توسط راننده یک خودروی پژو‌۴۰۵ نقره‌ای مورد سرقت، تهدید یا آزار و اذیت قرار گرفتند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار