کد خبر: 936740
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
ایران 78- فیلیپین 70
دیدار برگشت تیـم ملـی بسکتبال ایران عصر دیروز در مانیل مقابل فیلیپین با برتری دراماتیک ۷۸ بر ۷۰ ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید تا کار صعود شاگردان مهران شاهین‌طبع به جام جهانی تمام شود و دو بازی اسفند‌ماه در تهران مقابل استرالیا و ژاپن تشریفاتی باشد.
فریدون حسن
دیدار برگشت تیـم ملـی بسکتبال ایران عصر دیروز در مانیل مقابل فیلیپین با برتری دراماتیک ۷۸ بر ۷۰ ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید تا کار صعود شاگردان مهران شاهین‌طبع به جام جهانی تمام شود و دو بازی اسفند‌ماه در تهران مقابل استرالیا و ژاپن تشریفاتی باشد. شاگردان مهران شاهین‌طبع کوارتر اول بازی را پا به پای فیلیپین پیش رفتند و در نهایت با اختلاف یک امتیاز یعنی ۲۰ بر ۱۹ نتیجه را به حریف واگذار کردند. اوج بی‌تجربگی و ناپختگی در این کوارتر را می‌شد در حرکات ملی‌پوشان جوان ایران دید، وگرنه میزبان مسابقه حریفی نبود که در حد و اندازه‌های بسکتبال ایران باشد.
با این شرایط کوارتر دوم آغاز شد. فیلیپینی‌ها در حرکات زیر سبد کاملاً موفق‌تر از ایران عمل کردند. به این موفقیت باید ضریب اشتباهات مدافعان ایران و از دست دادن فرصت‌ها توسط مهاجمان را هم اضافه کرد. البته تلاش بچه‌های ایران باعث شد نتیجه نزدیک پیش برود، اما تیمی که نیمه اول بازی را با حساب ۳۴ بر ۳۰ به سود خود خاتمه داد، فیلیپین بود. در آغاز نیمه دوم و کوارتر سوم مسابقه، ایران بازی را بهتر شروع کرد و حتی کار را به تساوی کشاند و لحظاتی نیز پیش افتاد، اما در نهایت باز هم کمبود تجربه و جوانی باعث از دست رفتن فرصت‌هایی شد که در بدیهی‌ترین و معمولی‌ترین شرایط به گل تبدیل می‌شد. با این حساب مردان شاهین‌طبع نتوانستند اختلاف چهار امتیازی را جبران کنند و این کوارتر هم در نهایت با برتری فیلیپین به پایان رسید و نتیجه‌ای که روی تابلو نقش بست، ۵۴ بر ۵۰ به سود میزبان بود. داستان کوارتر چهارم، اما کاملاً متفاوت بود. ایران بیدار شد و جوانان بسکتبال کشورمان درسی تاریخی به فیلیپینی‌ها دادند و این کوارتر را ۲۸ بر ۲۰ به سود خود خاتمه دادند تا جبران تمام لحظات سه کوارتر قبلی را بکنند و در نهایت ۷۸ بر ۷۰ پیروز میدان شوند و مجوز حضور در جام جهانی را کسب کنند.
این پیروزی دراماتیک و فوق‌العاده مهر تأییدی بر شایستگی‌های تیم جوان بسکتبال ایران بود، تیمی که ستارگان خود را در اختیار نداشت، اما مردانه جنگید و مزد تلاش خود را گرفت و به جام جهانی بسکتبال هم صعود کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار