کد خبر: 936738
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
امروز مصاف پرسپولیس - ذوب‌آهن در لیگ برتر
پرسپولیس عصر امروز (ساعت ۱۶:۱۵)، در آزادی به مصاف ذوبی‌های اصفهان می‌رود. دیدار عقب‌افتاده هفته یازدهم که می‌تواند برانکو و یارانش را به دو امتیازی صدر برساند.
دنيا حيدری
پرسپولیس عصر امروز (ساعت ۱۶:۱۵)، در آزادی به مصاف ذوبی‌های اصفهان می‌رود. دیدار عقب‌افتاده هفته یازدهم که می‌تواند برانکو و یارانش را به دو امتیازی صدر برساند.
دیدار‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن اگر‌چه هرگز به حساسیت‌های مصاف سرخپوشان با سپاهان نرسیده، اما همواره بازی‌های جذاب و دیدنی از آب درآمده و خیلی از مواقع نیز نقشی پررنگی در تعیین قهرمان لیگ داشته است. این‌بار، اما نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در شرایط مناسبی به مصاف قهرمان لیگ نمی‌رود. ذوبی‌های اصفهان با امید نمازی نتوانستند به نتایجی که می‌خواستند، دست یابند و سرانجام در حالی که تنها ۱۱ امتیاز از ۱۱ بازی خود کسب کرده بود و در رده‌های پایین جدول قرار داشتند، مدیریت باشگاه تصمیم گرفت سکان هدایت این تیم را به دست منصوریان بسپارد. مربی جوانی که فصل گذشته به دلیل ناکامی در استقلال کنار گذاشته شد و حالا در اواخر نیم‌فصل اول آمده تا ذوبی‌ها را از بحران خارج کند. تیمی که هشت هفته است رنگ برد را ندیده و آخرین پیروزی‌اش به هفته چهارم برابر ماشین‌سازی تبریز با نمازی برمی‌گردد. حضور منصوریان روی نیمکت این تیم در دو بازی گذشته هم تنها یک باخت و یک تساوی به دنبال داشته، اما بدون شک مهم‌ترین آزمون سرمربی جدید ذوبی‌ها دیدار با پرسپولیس است، دیداری که منصوریان خود نیز از آن تحت عنوان امتحانی سخت یاد می‌کند.

آزمون سخت
ذوب‌آهن در آزادی کار ساده‌ای برای کسب امتیاز در مصاف با پرسپولیس ندارد. قرمز‌ها فصل گذشته چهار بار دروازه مظاهری را گشودند و این تیم را با نتیجه‌ای پرگل از سد راه برداشتند که از جمع گلزنان آن دیدار تنها فرشاد احمدزاده در ترکیب پرسپولیس نیست، اما علیپور، منشا و کمال کامیابی‌نیا که طی چند سال گذشته جزو گلزن‌ترین هافبک‌های دفاعی فوتبال ایران بودند، امروز نیز برای پرسپولیس به میدان می‌روند تا شاید بار دیگر بتوانند با نتیجه‌ای پرگل ذوبی‌ها را از سد راه بردارند. البته در این بین کامیابی‌نیا به تازگی از کمند مصدومیت رهایی یافته و باید دید می‌تواند آنطور که باید و شاید بازی کند یا نه.
با این حال ذوبی‌ها به آمار خوب منصوریان برابر پرسپولیس و برانکو امیدوار هستند، هرچند که منصوریان می‌گوید توجهی به این مسائل ندارد: «کاری به آمار، ارقام و رکورد‌های گذشته برابر پرسپولیس و برانکو نداریم و برایمان تنها بازی امروز مهم است. بازی سختی داریم، خوب می‌دانیم که کار بسیار سختی برابر نایب‌قهرمان آسیا و قهرمان لیگ داریم. تیمی که اگرچه نیمکتی خالی دارد، اما با هارمونی خاصی بازی می‌کند و نمی‌توان تحت هیچ شرایطی آن را دست‌کم گرفت. پرسپولیس تنها با ۱۱ بازیکن به فینال آسیا رسید، اما ما هم به دنبال خارج کردن ذوب‌آهن از بحران و شرایطی که با آن دست به گریبان است، هستیم. زهیوی را به دلیل مصدومیت نداریم، اما از تمام ظرفیت خود برای کسب نتیجه لازم استفاده می‌کنیم.

باید فاصله خود را با صدر کم کنیم
برای برانکو، اما جایگاه فعلی ذوب‌آهن اهمیتی ندارد: «با تیمی بازی داریم که لیگ را خوب شروع نکرد، اما این دلیل نمی‌شود که کیفیت ذوب‌آهن را زیر سؤال ببریم. این تیم از جایگاهی که دارد راضی نیست، به همین دلیل هم کادر فنی خود را تغییر داده و این تغییر می‌تواند در روند نتیجه‌گیری آن‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد. کاری به جایگاه ذوب‌آهن در جدول نداریم. ذوبی‌ها برابر حریفان قدرتمند خوب بازی می‌کنند. خوب می‌دانیم که کار سختی برابر آن‌ها داریم، اما پرسپولیس به دنبال کم کردن فاصله خود با صدر جدول است و نباید هیچ فرصتی را از دست بدهد. درست است که بازیکنان خسته هستند و چهار مصدوم داریم، ولی به تک‌تک جوانان پرسپولیس اعتقاد دارم، چراکه آن‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.»

تقابل‌های دیدنی
مصاف پرسپولیس و ذوب‌آهن، تقابل‌های جالب توجهی را به دنبال دارد که یکی از آنها، رویارویی مسلمان و برانکو است. مسلمان بدون شک مهندس خوش‌تکنیک پرسپولیس بود که طی دو فصل عنوان بهترین پاسور لیگ را با سرخپوشان به دست آورد، اما حاشیه‌ها سرانجام مسیر این بازیکن را بعد از مدتی نیمکت‌نشینی در پرسپولیس از این تیم جدا کرد و مسلمان به ذوب‌آهن بازگشت. تیمی که از آن به فوتبال معرفی شده بود، اما حتی ذوب هم به دلیل حواشی مسلمان با او درگیری‌های زیادی پیدا کرد. با وجود این، ذوب‌آهن هنوز قید مسلمان را نزده تا نخستین دیدار این فصل نماینده اصفهان با پرسپولیس رویارویی جذاب مسلمان و پرسپولیس را به دنبال داشته باشد. البته این تنها تقابل این بازی نیست. سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس هم حالا بعد از ۶۶۰ روز رودرروی منصوریان قرار می‌گیرد. سیدجلال تنها یک فصل شاگرد منصوریان بود، اما در همان یک فصل، نقشی تأثیرگذار در عملکرد دفاعی تیم منصوریان داشت. مهم‌ترین آن به بازی با پرسپولیس برمی‌گردد که سید سرخ‌ها در ترکیب تیم نفت، پرسپولیس را در گلزنی ناکام گذاشت. سیدجلال، اما بعد از یک فصل در ترکیب تیم پرسپولیس به رقیب اصلی شاگردان منصوریان تبدیل شد. البته او و منصوریان البته در دربی سرخابی‌های پایتخت هم با هم رو‌به‌رو شدند، دیداری که تا واپسین دقایق ۳ بر یک به سود استقلال بود، اما در واپسین دقایق سیدجلال با ضربه سر اختلاف را به یک گل رساند و حالا این دو در شرایطی با هم رو‌به‌رو می‌شوند که منصوریان در تفکر احیای ذوب‌آهن است و سیدجلال هم در تلاش برای هت‌تریک قهرمانی با پرسپولیس.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار