کد خبر: 936722
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
تا پایان سال جاری؛
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود 80 درصد از خانواده‌های روستایی دارای دو عضو معلول استان تکمیل پرونده شده و تا پایان سال جاری مسکن خود را دریافت خواهند کرد، گفت: هدف این است که تا پایان سال جاری هیچ خانواده دو معلولیتی مشکل مسکن نداشته باشد. محمد میرزایی 11 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به وجود حدود 450 پرسنل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حدود 700 مرکز ارائه خدمات بهزیستی در استان موجود است.
حمیرا رحیمی


وی افزود: 94 درصد از خدمات بهزیستی بر مبنای نظاره‌گر بودن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
میرزایی با بیان اینکه 32 هزار معلول در استان شناسایی شده که دارای معلولیت خفیف، متوسط و شدید هستند، ادامه داد: از این تعداد 9 هزارمعلول مستمری بگیر هستند.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد معلولیت‌ها ژنتیکی و 50 درصد دیگر بر اثر حادثه است، تصریح کرد: سیاست سازمان بهزیستی در پیشگیری از معلولیت است که در همین راستا آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج در خانواده‌های دارای معلول انجام و هزینه آن توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.
میرزایی با تاکید بر اینکه آگاه‌سازی و توانمندسازی از سیاست‌های سازمان بهزیستی است، گفت: اصحاب رسانه در این زمینه نقش موثر داشتند و این امر از طریق آنان محقق شده است.
وی تصریح کرد: سالانه 10 درصد از مددجویان در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی از چرخه حمایت بهزیستی خارج می‌شوند.
میرزایی بیان کرد: بهزستی پس از اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان تا ایجاد شغل و خودکفایی، این مددجویان را تحت حمایت دارد تا مددجویان بدون نگرانی از قطع مستمری قبل از توانمندسازی نسبت به دریافت تسهیلات اشتغالزایی اقدام کنند.
وی با اشاره به وجود 970 تعهد اشتغال سازمان بهزیستی استان در سال گذشته، تصریح کرد: در سال گذشته حدود 2500 شغل ایجاد شد که بیش از تعهد بوده است.
میرزایی با بیان اینکه حدود 80 درصد از خانواده‌های دومعلولیتی روستایی استان تکمیل پرونده شده و تا پایان سال جاری مسکن خود را دریافت خواهند کرد، اظهار کرد: هدف این است که تا پایان سال جاری هیچ خانواده دو معلولیتی مشکل مسکن نداشته باشد.
وی اظهار کرد: تغییرات در مستمری مددجویان بسیار چشمگیر بوده و در برخی اوقات تا پنج برابر افزایش داشته است.
میرزایی ادامه داد: در سال جاری حدود دو هزار معلول شدید پشت نوبتی داشتیم که در حال حاضر هیچ پشت نوبتی در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی وجود ندارد.
وی با اشاره به وجود 3300 خانواده مستمری بگیر در حوزه امور اجتماعی، گفت: سال گذشته با اعطلای تسهیلات و حمایت بهزیستی حدود 250 نفر از چرخه حمایت خارج شدند.
میرزایی گفت: در طرح مالی خرد 360 گروه به منظور توانمندسازی و دریافت تسهیلات اشغالزایی در روستاها به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان تامین اجتماعی در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی برای 2700 زن سرپرست خانوار بیمه تامین اجتماعی فراهم شد تا در آینده بازنشسته سازمان تامین اجتماعی شوند.
میرزایی اظهار کرد: شهرستان‌های کوهرنگ، بن و سامان اورژانس اجتماعی ندارند اما مابقی شهرستان‌های استان دارای اورژانس اجتماعی هستند و از این شهرستان‌ها در مواقع نیاز به شهرستان‌هایی که نیاز است در مدت زمان 20 دقیقه اورژانس اجتماعی ارسال خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در مجموع دارای شش مرکز اورژانس اجتماعی و هفت خودرو است.
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو مرکز خیریه در استان وجود داشته است اما اکنون هفت مرکز هستند، اظهار کرد: تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی در سال 57 دو هزار نفر  و اکنون 32 هزار نفر هستند.
وی افزایش مراکز توانبخشی از سه به 76 مورد، افزایش تعداد زنان سرپرست خانوارتحت حمایت بهزیستی از 200 به 3300 نفر، ایجاد شش مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، ایجاد 20 مرکز آسیب دیده، کودکان کار و اورژانس اجتماعی، ایجاد 90 مرکز مشاوره اجتماعی و 19 مرکز بازپروری معتادان را اقدامات صورت گرفته در دوران پس از پیورزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان معصومه محمدی نیز با تاکید بر اینکه سیاست بهزیستی نگهداری معلول در منزل است، گفت: اکنون 16 مرکز شبانه‌روری نگهداری معلولان در استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2650 دانش‌آموز و 407 دانشجوی معلول در استان وجود دارد که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: 507 معلول ضایعه نخاعی نیز وجود دارد که حق پرستاری به خانواده‌های آنان داده می‌شود.
محمدی گفت: باید معلولان را در جامعه پذیرفت نه اینکه به آنان به دید ترحم نگاه کرد زیرا دارای توانمندی هستند و می‌توانند در عرصه‌های گوناگون نقش‌آفرینی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر