کد خبر: 936559
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت فقط تهیج کننده و بسیج کننده مردم در جبهه نبود، ما عالی‌ترین فرماندهان را در دوران دفاع مقدس از روحانیت داشتیم و این روحانیت سنگرنشین دفاع از اسلام است و این را از اهل بیت (ع) فرا گرفته است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت فقط تهیج کننده و بسیج کننده مردم در جبهه نبود، ما عالی‌ترین فرماندهان را در دوران دفاع مقدس از روحانیت داشتیم و این روحانیت سنگرنشین دفاع از اسلام است و این را از اهل بیت (ع) فرا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در یادواره شهید میرزا کوچک خان و شهدای روحانی و طلبه استان گیلان در مسجد سلیمان داراب رشت گفت: روحانیت در عالم اسلام این افتخار را دارد که رسالت خود را از انبیا و از ائمه اطهار علیهم السلام به ارث برده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رسالت‌های روحانیت انقلابی اظهار کرد: فلسفه وجودی روحانیت سه امر مهم است که در هر سه به خوبی درخشیده که اولین آن این است از طرف خدا و ائمه روحانیت مبین حقیقت دین در اسلام ناب است چراکه دین اسلام ساکت نیست و خدا برای دینش سخنگو و مبین گذاشته که پیغمبران و ائمه (ع) بودند و در زمان غیبت روحانیت می‌باشند.

وی در ادامه بیان داشت: دومین رسالت روحانیت تلاش برای اقامه دین خداست، البته فقط این نیست که بیان کنند بلکه نقش مدیریتی و رهبری دارند و این مأموریت بعد پیامبر اسلام (ص) به اهل بیت (ع) و سپس در زمان غیبت به روحانیت سپرده شده که مصداق اتمش در ولایت فقیه محقق می‌شود.

دکتر حاجی صادقی افزود: نقش سوم روحانیت دفاع از دین خداست که این را هم روحانیت از انبیا به ارث برده است و این افتخار را دارد هر کجا انحرافی را مشاهده کرد می‌ایستد و این روحانیت انقلابی از عزیزی پیروی می‌کند که گفت: سر می‌دهم، اما دین نمی‌دهم، لذا دنیا بداند اگر مقابل دین ما بایستند روحانیت و به دنبال آن ملت ما مقابل آنان می‌ایستند.

وی با اشاره به آمادگی روحانیت برای دفاع از کشور در برابر تهدیدات دشمن تصریح کرد: اگر دشمن دست به سلاح ببرد و کشور را تهدید نماید، روحانیت همانند میرزا کوچک خان دارد، رزمنده‌هایی دارد که در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رمز ماندگاری سردار جنگل تأکید کرد: کار میرزا دفاع از خاک بود و در این زمینه رشادت‌های فراوانی انجام داد، اما آنچه کار میرزا را ممتاز کرد دفاع از دین خدا بود. میرزا به ما یاد داد اگر دیدید روزی دشمن به آب و خاک و دین خدا حمله کرده است آنجا باید کتاب و قلم و کاغذ را کنار گذاشته و سلاح به دست گرفت.

دکتر حاجی صادقی در رابطه با توطئه‌های امروز استکبار علیه انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمن آمده است جنگ خطرناکی را که شما علما و روحانیت نقش فرماندهی در آن دارید علیه باور‌های مردم و ایمان مردم و پیوند مردم با ولایت آغاز کرده است، بنابراین باید آگاه باشیم و جوانان را آگاه کنیم که در دهه ۶۰ فتنه حزب خلق مسلمان یا فتنه نفر دوم کشور یا در دهه ۷۰ فتنه اصلاح‌طلبان سکولار یا فتنه سال ۸۸ را به وجود آوردند، اما چطور از این فتنه‌ها عبور کردیم، لذا باید ببینیم مهم‌ترین عامل عبور از این فتنه‌ها ولایتمداری و پیوند امت با ولایت است، بنابراین دشمن باید بداند که این آرزو را به گور خواهد برد که ما از ولایت فقیه کوتاه بیاییم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه خطاب به دشمنان انقلاب بیان داشت: اگر ۹۷ سال پیش با شهادت یک میرزا شما تصور کردید نهضت بزرگ جنگل را متوقف کردید امروز بدانید حوزه‌های علمیه ما به برکت انقلاب اسلامی و به برکت مجاهدت امام خمینی (ره) هزاران میرزای آماده جهاد و شهادت دارد، لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امروز دیگر روحانیت ما و مردم ما اهل بصیرت هستند و روحیه جهادی و انقلابی دارند» و البته بدانید مردم قدرشناس نعمت ولایت فقیه هستند و همه می‌دانند نه وهابیت سنی است و نه بهائیت شیعه، لذا علمای ما می‌دانند دشمن اصلی کجاست چراکه روحانیت امروز روحیه جهادی و انقلابی دارد و به لطف الهی در دهه پنجم انقلاب مرگ استکبار و رژیم اشغالگر قدس را جشن می‌گیریم.
وی با اشاره به علاقه امام راحل به شخص میرزا کوچک‌خان در پایان خاطر نشان کرد: برادر بنیانگذار انقلاب اسلامی نقل می‌کردند که امام خمینی (ره) در دوران نوجوانی و در ۱۴‌سالگی علاقه‌مند به میرزا و نهضت جنگل بودند و میل پیوستن به نهضت جنگل را داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار