کد خبر: 936530
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه فکر می‌کنم الحاق به توافقنامه پاریس همانند FATF مسئله ساز است، گفت: دولت باید در این زمینه شفاف عمل کند تا به مشکل برنخوریم.
جوان آ‌نلاین: محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وقت کشی اروپا در اجرای برجام گفت: برجام اروپایی هم بی فایده است دولت فرصت‌ها را از دست ندهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: ۷ ماه می‌گذرد و از برجام اروپائی هم خبر مثبتی نیست.

وی با اشاره به خبر رویترز در مورد جزئیات کانال مالی برجام اروپایی گفت: این خبرگزاری می‌گوید اگر کانال مالی هم سامان یابد، فروش نفت ایران در این کانال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مفهوم این خبر آنست که اروپا به کانال مالی منهای نفت فکر می‌کند واین یک فریب کاری جدید از سوی اروپایی‌هاست و از این مهمتر اینکه آن‌ها گفته‌اند تا پایان امسال ساماندهی این سازوکار طول می‌کشد و معلوم نیست در پایان امسال و پس از این بدعهدی‌ها چه بهانه دیگری را ساز خواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خطاب به مسئولان وزارت خارجه گفت: آقای ظریف و دیگر مسئولان وزارت امور خارجه باید توضیح دهند که در گفتگو‌های برجام اروپایی چه می‌گذرد و چرا در این زمینه شفاف سازی نمی‌کنند.

حبیبی با اشاره به رجز خوانی‌های ترامپ و پمپئو و جان بولتون علیه ملت ایران تاکید کرد: پاسخ‌های اخیر آقای رئیس‌جمهور و وزارت امورخارجه خیلی بهتر از گذشته است؛ پاسخگویی به آن‌ها با ادبیاتی باید صورت گیرد که شایسته ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به اغتشاشات فرانسه گفت: محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به ۲۰ درصد کاهش یافته است. جنبش جلیقه زرد‌ها مشروعیت مردمی مکرون را به کلی زیر سؤال برده است. خشونت در برخورد با این پدیده یادآور اعتراضات سال ۱۹۶۸ و سال‌های قبل از آن در پاریس است. رئیس جمهور فرانسه از اعمال خشونت علیه مردم دفاع و از پلیس تشکر کرده است اماّ او حداقل باید به این سؤال پاسخ دهد که تکلیف حقوق بشر و حق اعتراض چه می‌شود و این حجم از خشونت علیه مردم آن هم در فرانسه بی سابقه است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: مطبوعات فرانسه اعتراضات مردمی را سانسور می‌کنند و برخی از آن‌ها فقط از کاخ الیزه دستور می‌گیرند و این نشان می‌دهد آزادی بیان در کشوری که مدعی دموکراسی و آزادی است چقدر ارزش دارد.

حبیبی در ادامه با اشاره به الحاق ایران به توافقنامه پاریس گفت: فکر می‌کنم الحاق به این توافقنامه همانند FATF مسئله ساز است. اولاً من نمی‌دانم چرا الحاق به این توافقنامه به درستی در مجلس مطرح نشده است. ثانیا اینکه می‌گویند زمان الحاق پیوست‌ها معلوم نیست و محرمانه است، ثالثاً مسئولین امر از جمله شورای نگهبان در جریان سند تعهدات ایران به توافقنامه پاریس نیستند.

وی افزود: دولت باید در این باره شفاف عمل کند تا همانند FATF به مشکل برنخوریم. اخیرا آمریکا از این توافقنامه خارج شد. طبق ماده ۲۷ توافقنامه، کشور‌ها هیچ حق شرطی نمی‌توانند بگذارند. باید دید ما در این توافقنامه چه تعهداتی می‌دهیم و ارتباط این تعهدات به استقلال و منافع و مصالح ملی چیست؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه به حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها ادعا کرده اند به اهدافی در سوریه که متعلق به ایران و حزب الله بوده حمله کرده اند، ولی نگفته‌اند در رسیدن به کدام هدف موفق بوده‌اند و از خنثی شدن این حملات توسط سامانه دفاع موشکی سوریه هم دم بر نیاورده اند.

حبیبی تصریح کرد: صهیونیست‌ها بهتر است رجز نخوانند چراکه تبعات سختی برای آن‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به تصویب ۶ قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی که خواسته اقدامات خشونت آمیز را متوقف و قوانین بین المللی را رعایت کند، گفت: شورای امنیت اعلام کرده که رژیم صهیونیستی باید از اراضی اشغالی جولان خارج شود و وضعیت فعلی اماکن مقدس بویژه در بیت المقدس را حفظ کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: وضعیت رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی بسیار وخیم است اصولا اقدامات در این رژیم فاقد هرگونه مشروعیت است.

حبیبی در پایان با اشاره به روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس و نیز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: رفتار مدرس در مجلس یک شاخص خوب برای اصل وکالت و نمایندگی مردم در مجلس است. علم و آگاهی او در اوج بود و او یکی از مجتهدان والامقام عصر خود محسوب می‌شد. او یک سیاستمدار شجاع بود و هرگز زیر بار زور و دیکتاتوری رضاخان نرفت و با قدرت از استقلال و آزادی مردم دفاع کرد. روز مجلس فرصتی است که نمایندگان مجلس یک خودارزیابی داشته باشند و ببینند چقدر به معیار‌های نمایندگی در تراز مدرس ظاهر شده اند.

وی همچنین در مورد اهمیت قانون اساسی و نقش آن در نظم و نسق امور گفت: گاهی به اصول قانون اساسی بویژه درباره حقوق ملت بی مهری می‌شود. این بی مهری در اثر غفلت دولت و مجلس و قوه قضاییه حاصل شده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: قانون اساسی میثاق بزرگ ملت ایران است و اصول آن بی کم و کاست باید اجرا شود چراکه سعادت ملت ما در اجرای درست اصول قانون اساسی است.

 
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار