کد خبر: 936501
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه:
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه با بیان اینکه 16 آذر نقطه‌عطفی برای فعالیت جنبش‌های دانشجویی است، گفت: ۱۶ آذر که در تاریخ رسمی کشورمان به نام روز دانشجو نامگذاری شده، به عنوان نماد آزادی، حق‌طلبی و زیر بار ظلم نرفتن جوانان این خطه در برابر استکبار جهانی است.

مهدی کارکن با تاکید بر اینکه دانشجویان حماسه‌های ماندگاری را در تاریخ برجای گذاشته‌اند که نمونه بارز این امر 16 آذر است،اظهار داشت: ۱۶ آذر نماد ایستادگی در برابر ظلم و استکبارستیزی بود که دانشجویان کشور نتوانستند ظلم را بپذیرند و علیه آن شوریدند تا ظلم و استبداد را بزدایند و به همه ثابت کنند که جوان ایرانی هر وقت بخواهد می‌تواند موثر بخش باشد.


16 آذر نماد آزادی و حق‌طلبی است

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) با نثار خون خودشان فرهنگ استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی را بنا کردند، تصریح کرد: ۱۶ آذر نماد آزادی و حق‌طلبی دانشجویان است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه در ادامه در پاسخ به این پرسش اینکه وظیفه و رسالت دانشجویان عصر امروز و به ویژه دانشجویان انقلابی برای ادامه راه شهدای راه حق و حقیقت و به خصوص شهدای دانشجو چیست؟، خاطرنشان کرد: آرمانخواهی یکی از  ویژگی‌های جنبش دانشجویی است و از این رو دانشجوی انقلابی باید مطالبه‌گر باشد.


دانشجوی انقلابی باید مطالبه‌گر باشد

به گفته این فعال دانشجوی دانشگاه مراغه، در حال حاضر وظیفه و رسالت دانشجویان این است که مثل همیشه پشت ولایت بوده و در خط ومش رهبری حرکت کنند.

وی اضافه کرد: دانشجوی امروزی باید در همه ابعاد فعال باشد؛ از نظر علم و اقتصاد که امروزه باعث نجات کشور از بحران‌ها می‌شود، خود نوعی جهاد محسوب می‌شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه یادآور شد: دانشجو خودش نیز همدرد جامعه است زیرا از بطن همین جامعه است ولی مطالبه دانشجویان باید این باشد که مسوولان با قشر جوان همدل شوند و با نیت خالص راه‌حلی های مناسب در جنگ اقتصادی پیدا کنند و این دو (دولت و قشر جوان)می‌توانند دشمن را در هر عرصه‌ای شکست دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر