کد خبر: 936412
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶
«دَن کوهِن» در سینمای جهان به عنوان فیلمسازی مستقل و بیشتر به خاطر فیلم‌های ضدامریکایی‌اش شناخته‌می‌شود. او همواره سعی داشته دوربین خود را در مناطقی که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود، بکارد و نقد سیاست‌های امریکا، همچنین حضور و دخالت نظامی‌اش در کشور‌های دیگر را به‌تصویر بکشد.

به گزارش تسنیم، وی این‌روز‌ها با فیلم «کشتن غزه» در جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد و مهمان ایران است؛ در صحبت‌هایش نشان داده که سینمای ایران را تقریباً خوب می‌شناسد و به آن علاقه‌مند است. همین امر این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا به نظر او سینمای مستقلِ ایران و سینمای مستقلِ امریکا می‌توانند تعامل داشته و به تولید مشترک برسند یا خیر؟ اگر آری چه بستری نیاز است و خود او آیا تمایل به این همکاری دارد؟

کوهن گفت: به نظر من این تعامل محال نیست، هرچند که تاکنون اتفاق نیفتاده است یا اگر هم رخ داده خیلی قابل ملاحظه نیست، ولی امری ممکن است. تولید مشترک بین سینمای مستقل ایران و امریکا اتفاق خیلی خوبی می‌تواند باشد. فستیوال‌ها، جشنواره‌ها، رفت‌وآمد فیلمسازان و حضورشان در کشور همدیگر، مثل همین جشنواره مقاومت می‌تواند کمک بزرگی به تولید مشترک داشته باشد. وی در خصوص اینکه چه بستری نیاز است، گفت: باید یک کدام از طرفین، قدم اول را بردارند. همه ما منتظریم دیگری اقدام کند، در حالی که اگر یک کدام از کشورها، یک کمپانی یا یک شرکت فیلمسازی از امریکا یا ایران، یک تهیه‌کننده یا یک فیلمسازِ ایرانی یا امریکایی؛ این قدم اول را بردارد، کار تمام است و چرخه تولید مشترک و تعامل دوستانه آغاز خواهد شد. کوهن در خصوص اینکه خودش چه نگاهی به همکاری با سینمای ایران دارد، مطرح کرد: من در حال تولید فیلمی هستم که موضوعش ایران است. این بدین معناست که علاقه زیادی به ایران دارم. پس قطعاً هم علاقه زیادی به تعامل و تولید مشترک با سینمای ایران دارم و هم انگیزه بزرگی برای آن دارم و هم اینکه بسیار خوشحال می‌شوم اگر این اتفاق بیفتد؛ فقط به شرط آنکه سینما و قوانین و سیاست کشور شما (ایران) شرایطش را فراهم کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار