کد خبر: 936363
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور حق نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را بر مبنای اصول قانون اساسی، قانونی خواند.
جوان آ‌نلاین: حسینعلی امیری درباره آخرین تعاملات و همکاری‌ها دولت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: بر مبنای قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است، طبیعتا نظارت هم به عهده ایشان است؛ اما رهبر انقلاب بر مبنای اصول قانون اساسی می‌توانند این حق نظارت را به مرجع خاصی تفویض کنند.

امیری با بیان اینکه نظارت بر سیاست‌های کلی نظام بر عهده مجمع تشحیص مصلحت نظام قرار گرفته است، اظهار کرد: در آیین‌نامه مربوطه شیوه و نحوه اجرای این نظارت کاملا مشخص است. دولت تدبیر و امید، دولت قانونمداری است و در چارچوب و ساختار‌های قانونی عمل می‌کند بنابراین این حق نظارت مجمع تشخیص مصلحت را کاملا قانونی و حقوقی می‌داند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: در جلساتی که مجمع نسبت به لوایح دولت از جهت مغایر نبودن با سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دارد، نماینده‌های دولت از جمله وزراء مربوطه و همچنین معاونت حقوقی رئیس جمهور حضور می‌یابند و توضیحات لازم درباره موضع دولت در مجمع ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار