کد خبر: 936340
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
شب وخطرات جاده؛
نكاتي در خصوص عابران پياده و سوانح رانندگي در شب رئیس پليس راهنمايي ورانندگي استان نكاتي در خصوص عابران پياده و سوانح رانندگي در شب هشدار داد .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ رضا رضايي گفت: اكثر عابران پياده‌اي كه در شب دچار حوادث رانندگي شده‌اند، لباسهاي تيره بر تن داشته‌اند ، بسياري از عابران پياده تصور مي‌كنند كه در هر حال و در هر مكاني كه هستند چون وسيله نقليه در حال حركتي را مي‌بينند، راننده آن وسيله نيز آنان را مي‌بينند، در صورتي كه اين تصور صحيح نيست.
وی ادامه داشت : ماهرترين و زبده‌ترين رانندگان هم، در شب و در مواقعي كه جاده‌ها و خيابان‌ها كاملاً تاريك باشد، ممكن است ديد كامل نداشته باشند.
این مقام انتظامی بیان داشت : همچنين احتمال دارد نور بالاي خودروي مقابل، چشمانشان را خيره کند و يا چراغ وسيله نقليه آنها داراي نقص فني بوده و يا نور ضعيف داشته باشد كه بي‌ترديد در اين لحظات به هيچ عنوان ديد ندارند و يا اينكه ديد بسيار محدودي دارند.
سرهنگ رضایی عنوان داشت : رانندگاني كه به دلايل فوق،‌ديد كافي ندارند و يا چشمهاي آنها ضعيف شده، مي‌توانند به مثابه شكارچيان بي‌اطلاعي براي عابراني باشند كه در قسمت تاريك خيابان ايستاده و يا قصد عبور از آن را دارند.
رضایی بیان داشت : استفاده عابران پياده از پلهاي هوايي، زيرگذر خيابانها، عبور از خط‌كشي سفيد عابر پياده "گذرگاه عابرپياده"، پوشيدن لباسهاي رنگ روشن، كفش، كمربند، دستمال‌گردن، دستكش سفيد و يا حداقل استفاده از نوارهاي شبرنگ، يا رنگ روشن بر روي لباس؛ همه و همه مي‌توانند خطر حادثه را به ميزان قابل توجهي كاهش دهند.
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد : عابران پياده بايد بدانند كه در شب، آنان خيلي بهتر خودروها را مي‌بينند تا راننده‌اي که تحت تاثير عوامل مختلف جسمي، روحي و شرايط محيطي و ... در حال رانندگي است که عابران پياده مي‌توانند با رعايت نكات ايمني و اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي براي عبور از عرض خيابانها و جاده‌ها و همچنين هنگام انتظار كنار معابر عمومي به پيشگيري از اين‌گونه حوادث رانندگي كمك كرده و سلامت خود را حفظ کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر