کد خبر: 936307
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت:
فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با اشاره به الحاق ناوشکن جدید «سهند» و پیشرفته‌تر و با ظرفیت‌های بالاتر از جماران و دماوند گفت: این ناوشکن توانایی حمل بالگردهای بزرگ‌ و سامانه‌های موشکی و اژدرهای سطحی و زیر سطحی به‌روز شده را دارد.

دریادار رضا عباسی  در گفت‌وگو با خبرنگاران  در تبریز اظهار داشت:  نیروی دریایی ارتش در اوایل جنگ حماسه‌ای را خلق کرد که طومار نیروی بعثی در دریا به نوعی پیچیده شد که در طول جنگ دیگر آثاری از آنها مشاهده نشد.

وی با اشاره به الحاق ناوشکن جدید «سهند» و پیشرفته‌تر و با ظرفیت‌های بالاتر از جماران و دماوند افزود: این ناوشکن توانایی حمل بالگردهای بزرگ‌ و سامانه‌های موشکی و اژدرهای سطحی و زیر سطحی  و جنگنده‌های به‌روز شده را دارد.

عباسی اضافه کرد: این ناوشکن سومین نمونه از کلاس خود است و پس از جماران و دماوند (ولایت) ساخته شده است، جنس به کار گرفته شده برای سازه این شناور یک جنس به‌خصوص و ویژه با قابلیت رادارگریزی بوده و پهپاد هم نمی‌توانند آن را شناسایی کنند و این کشتی جنگی به سامانه‌های الکترونیکی و دفاعی مدرن و به‌روز، تجهیز شده‌ است.

وی با بیان اینکه این ناوشکن پشیرفته در غرب آسیا محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:  ساخت ناوشکن سهند به لحاظ زمانی یک پنجم زمان ساخت ناوشکن جماران طول کشیده‌  و این شناور به یاد ناوچه سهند کلاس الوند که در سال ۶۷ غرق شد، «سهند» نام گرفته‌ است.

عباسی تصریح کرد: ناوشکن سهند ویژگی‌های بالاتری نسبت به رده ناوشکن جماران دارد. برتری‌های سهند بر جماران در دو دسته کلی مشخصات فیزیکی و عملیاتی قابل دسته بندی است که البته بخشی از برتری‌های عملیاتی سهند بر نسل قبلی از بهبودهای فیزیکی ناشی می شود.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت تصریح کرد: از خصوصیات عملیاتی مهم ناوشکن سهند می‌توان به قدرت دریانوردی بالای آن اشاره کرد به طوری که این ناو قابلیت بیش از دو ماه می‌تواند روی دریا بماند.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به الحاق زیردریای غدیر به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و اظهار داشت: زیر دریایی نیمه سنگین ساخت جمهوری اسلامی ایران نیز تا پایان سال به نیروی دریایی محلق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زیردریایی پیشرفته کلاس سنگین طارق نیز در دستور کار و در محله طراحی و ساخت قرار دارد.

عباسی تصریح کرد: نیروی دریایی ایران توانایی بازسازی زیردریایی سنگین را دارد و در حال انجام این امر است.

وی با ابراز اینکه موضوع تحریم چیز جدید برای نیروی دریایی نیست، خاطرنشان کرد: برای دفاع و امنیت نباید هیچ وابستگی به سایر‌ کشورها داشت و ما در حوزه تعمیر و‌ اورهال خودکفا هستیم که بالاترین سطح آن مربوط به زیردریایی است که اولین اورهال روی زیردریایی طارق صورت‌گرفت.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت راجع به سواحل مکران افزود: امروز این منطقه حرکت شتابانی را در مسیر پیشرفت طی می‌کند و‌ حضور  نیروی دریایی با اجرای طرح‌های بلند و کوتاه‌مدت در این منطقه تأثیر‌گذار بوده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر