کد خبر: 936293
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
مردی که با ادعای اینکه همسرش خودکشی کرده قصد فرار از مجازات قتل همسرش را داشت، بنا به شکایت اولیای‌دم و شواهد موجود بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد.
مردی که با ادعای اینکه همسرش خودکشی کرده قصد فرار از مجازات قتل همسرش را داشت، بنا به شکایت اولیای‌دم و شواهد موجود بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، بیست و چهارم خرداد سال‌۹۴، مأموران پلیس پاکدشت از قتل زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. مادر پری در توضیح به مأموران گفت: «شش‌سال قبل دخترم با بهنام ازدواج کرد، اما آن‌ها همیشه با هم درگیر بودند. چند روز قبل دخترم خانه ما بود و با شوهرش درگیر شد. در آن درگیری بهنام به شدت او را کتک زد و به زور دخترم را همراه پسر پنج‌ساله‌اش‌–‌ایمان‌- سوار خودرو‌اش کرد تا به خانه‌شان بروند. ساعتی گذشت که دامادم تماس گرفت و گفت: دخترم خودکشی کرده و در بیمارستان بستری است. بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم. پری مدتی در کما بود، اما به خاطر شدت جراحات فوت کرد.» زن میانسال در حالیکه به شدت گریه می‌کرد، گفت: «به دامادم مشکوک هستم و احتمالاً قتل کار او باشد، چون نوه‌ام به من گفت که پدرش، دخترم را در خودرو به شدت کتک زده است.»
با ثبت این توضیحات، تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه در اولین بررسی‌ها مشخص شد زن جوان از داخل خودروی خاور شوهرش در حوالی میدان پارچین به طور مشکوکی به خیابان پرتاب شده است. با این فرضیه داماد خانواده بازداشت شد، اما او با مطرح کردن فرضیه خودکشی همسرش، جرمش را انکار کرد و گفت: قتل کار او نیست. با انکار‌های متهم، اما بنا به شواهد و قرائن موجود کیفرخواست علیه وی صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی قربان‌زاده، پدر و مادر مقتول گفتند راضی به پرداخت تفاضل دیه هستند و برای دامادشان درخواست قصاص دارند. سپس مادر مقتول که به شدت گریه می‌کرد، گفت: «آن شب بهنام به شدت دخترم را کتک زد و به زور او را از خانه‌ام بیرون برد.» مادر مقتول ادامه داد: «دخترم آدم معتقدی بود. به هیچ عنوان امکان ندارد او خودکشی کرده باشد.»
در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با انکار قتل گفت: «همسرم خودکشی کرده و من قاتل نیستم.» سپس در شرح ماجرا گفت: «من و پری با هم اختلاف داشتیم و روز حادثه نیز کمی با هم جر و بحث کردیم، اما خیلی زود تمام شد. وقتی به میدان رسیدم در حال دور زدن بودم، اصلاً متوجه نشدم که او چگونه در را باز کرد و خودش را از ماشین به بیرون پرتاب کرد.» او در مورد علت اختلاف با همسرش گفت: «اختلاف ما بیشتر به خاطر برادر همسرم بود، چون در زندگی ما دخالت می‌کرد و همسرم نیز از او دفاع می‌کرد.»
در پایان هیئت قضایی بعد از شور با توجه به انکار‌های متهم، اما بنا به شواهد و قرائن موجود همچنین نظریه پزشکی قانونی مبنی بر نحوه فوت، متهم را مجرم شناخت و وی را به قصاص محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار