کد خبر: 936290
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
مردی که چهار‌سال قبل پسر کشتی‌گیری را در نزاع دستجمعی در ورامین به قتل رسانده بود پس از دو بار رفتن پای چوبه دار با پرداخت دیه از طناب دار فاصله گرفت. متهم به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.
مردی که چهار‌سال قبل پسر کشتی‌گیری را در نزاع دستجمعی در ورامین به قتل رسانده بود پس از دو بار رفتن پای چوبه دار با پرداخت دیه از طناب دار فاصله گرفت. متهم به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۸ اردیبهشت‌سال‌۹۳ بود که مأموران پلیس شهرستان ورامین از مرگ مشکوک پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌ها با خبر و راهی محل شدند. مأموران روی تخت بیمارستان با جسد پسر ۲۵‌ساله‌ای روبه‌رو شدند که با اصابت چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت مقتول که کشتی‌گیر بوده و چند سال در این رشته فعالیت داشته است ساعتی قبل در نزاع دستجمعی در یکی از خیابان‌های شهر با اصابت چاقوی به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود که در نهایت بر اثر خونریزی شدید به کام مرگ می‌رود. همزمان با انتقال جسد پسر جوان به پزشکی قانونی مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عامل قتل آغاز کردند تا اینکه دریافتند مقتول در آن نزاع مرگبار با ضربه چاقوی مرد جوانی به نام شروین به قتل رسیده است. بنابراین مأموران شروین را به اتهام قتل بازداشت کردند.
متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل پسر جوان اعتراف کرد و گفت: آن روز وقتی متوجه نزاع دستجمعی بین بستگانم شدم برای میانجیگری وارد درگیری شدم. من قصد قتل نداشتم و می‌خواستم کمک کنم درگیری تمام شود. وقتی درگیری بالا گرفت من هم کتک خوردم و زیر دست و پای آن‌ها بودم که چاقوی یکی از آن‌ها را گرفتم و ناخود آگاه به پسر جوان اصابت کرد و او را به قتل رساند. متهم پس از تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه جرم در شعبه‌۷۱ دادگاه کیفری از سوی هیئت قضایی محاکمه شد. متهم در جلسه محاکمه با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و از اولیای‌دم درخواست بخشش کرد، اما اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص کردند و در پایان هم هیئت قضایی مرد جوان را به جرم قتل عمد به قصاص محکوم کردند. حکم دادگاه پس از تأیید در شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.
متهم چندی قبل پس از گرفتن استیذان حکمش در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار رفت، اما با میانجیگری هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی اولیای‌دم با گذاشتن شرایطی به قاتل سه‌ماه فرصت دادند تا در صورتی که موفق به اجرای شروط آن‌ها شود رضایت خود را اعلام کنند. در حالی که متهم پس از اتمام مهلت سه ماهه‌اش چند روز قبل برای دومین بار پای چوبه دار حاضر شده بود دوباره از اولیای‌دم تقاضای بخشش کرد و این بار اولیای‌دم با گرفتن دیه مقتول، متهم را پای چوبه‌دار بخشیدند. بدین ترتیب متهم از پای چوبه دار به سلولش بازگشت و به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار