کد خبر: 936260
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح های بازآفرینی شهری بایستی مدنظر شهرداران استان مرکزی قرار گیرد و با ارائه طرح های مطلوب، زمینه جذب اعتبارات این حوزه فراهم شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح های بازآفرینی شهری بایستی مدنظر شهرداران استان مرکزی قرار گیرد و با ارائه طرح های مطلوب، زمینه جذب اعتبارات این حوزه فراهم شود.

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در همایش شهرداران استان مرکزی در ساوه اظهار داشت: در حال حاضر بحث بازآفرینی شهری یکی از دستور کارهای مهم دولت است و انتظار می رود شهرداران تحرک بیشتری در این رابطه داشته باشند. دولت به طور جدی این طرح را دنبال می کند و همچنین بودجه خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: در اجرای طرح های بازآفرینی شهری باید محلات هدف به خوبی شناسایی و برای آنها طرح ارائه گردد تا منابع اعتباری موجود در این زمینه جذب شود.

زندیه وکیلی بیان کرد: بخشی از برنامه ریزی شهرداران استان بایستی در زمینه اجرای طرح بازآفرینی شهری باشد تا متناسب با آن از منابع مالی این طرح بهره مند شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین لازم است که موانع و مشکلات در این زمینه احصا و به معاونت عمرانی استانداری اعلام شود تا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بحث حسابرسی شهرداری ها هم در استان باید مورد توجه قرار گیرد، برخی شهرداری ها در این رابطه خوب عمل کرده اند و برخی عقب هستند که باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: آمار تلفات تصادفات درون شهری استان در نیمه اول امسال با افزایش روبرو بوده که باید این مهم در شورای ترافیک شهرستان بررسی شود و انتظار می رود شهرداری ها در این زمینه اقدام اثربخشی به انجام برسانند و خطوط عابر پیاده، پل هوایی و... را برقرار کنند تا از حوادث درون شهری کاسته شود.

زندیه وکیلی ادامه داد: همچنین یکی از مواردی که باید مدنظر شهرداران استان قرار گیرد، بحث تعرفه و عوارض شهرداری ها است که باید در مهلت قانونی و مدت باقیمانده تا پایان سال به استانداری ارائه شود و در تهیه آن آرای وحدت رویه دیوان لحاظ گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: در راستای ارتقای عملکردها، لازم است برگزاری جلسات و سمینارهای آموزشی برای شهرداران نیز از سوی دفتر امور شهری استانداری مرکزی انجام پذیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها