کد خبر: 936181
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: در اردبیل واحدهای تولیدی که مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین می کردند به دلیل عدم تخصیص ارز کافی تعطیل می شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که با توجه به عدم تخصیص ارز کافی از طرف بانک‌ها به واحدهای تولیدی در زمان تحریم، واحدهایی که مواد اولیه آنها به واردات بستگی دارد با مشکل مواجه شوند که این اتفاق در حال حاضر برای تعدادی از واحدها افتاده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در اردبیل چند واحد تولیدی که همه مواد اولیه خود را از طریق واردات به دست می آوردند به دلیل عدم تامین ارز با مشکل مواجه شده و پیش بینی می‌شود که در آینده واحدهای تولیدی که 50 درصد مواد اولیه خود را از طریق واردات به دست می آورند هم با مشکل مواجه شوند.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در خصوص تلاش برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی تصریح کرد: در چند روز گذشته با حضور استاندار اردبیل دیداری با رئیس بانک مرکزی داشتیم و درخصوص تخصیص ارز به واحدهای تولیدی استان رایزنی کردیم که همتی هم قول همکاری داد که معافیت صادرکنندگان یک میلیون دلاری از تعهدات ارزی که بخشی از نتیجه آن جلسه است که از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از محل تسهیلات رونق تولید کمی کندتر شده است و در مقابل دولت به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بیشتر بها داده است درصورتی که پیش بینی می‌شود با روند کند اعطای تسهیلات رونق تولید، واحدهای تولیدی داخل شهرک های صنعتی با توجه به کاهش سرمایه در گردش با مشکل نقدینگی مواجه خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل درخصوص مصوبات ستاد تسهیل و خبر حضور مدیران قضایی در این ستاد نیز گفت: امیدواریم که با حضور مدیران قضایی از جمله دادستان مرکز استان در ستاد تسهیل مصوبات این ستاد پیگیری و شکل عملی تری به خود بگیرند که قطعا به نفع بخش خصوصی خواهد بود و مشکلات واحدهای تولیدی حل خواهند شد.

 پیرموذن بیان کرد: سال آینده و با توجه به کسری بودجه و کاهش فروش نفت احساس می‌شود که بخشی از کسری بودجه از طریق مالیات تامین شود و بنابراین مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی بخش خصوصی بیشتر خواهد شد که ما در اتاق بازرگانی اردبیل در پی ایجاد ساز و کاری برای حمایت از بخش خصوصی در موضوع مالیات و تامین اجتماعی هستیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با اشاره به سفر یک هیئت اقتصادی به کشور آذربایجان گفت: به زودی یک هیات اقتصادی تجاری از طریق اتاق مشترک ایران و آذربایجان و با حضور رئیس اتاق ایران و فعالان بخش خصوصی کشور به جمهوری آذربایجان اعزام خواهند شد که در حال رایزنی با سفرای دو کشور و فراهم کردن مقدمات این سفر هستیم.

وی بیان کرد: یک هیئت اقتصادی تجاری نیز در راستای افزایش روابط تجاری از اردبیل به اتریش سفر خواهند کرد که با توجه به ظرفیت‌های مشترک استان اردبیل و کشور اتریش می‌تواند سفر موثری باشد و با توجه به اینکه اتاق بازرگانی استان اردبیل اتاق معین در ارتباط با کشور مجارستان است با اعزام هیئت به این کشور نیز به دنبال افزایش روابط خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر