کد خبر: 936144
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
ریزش قیمت‌ها در بازار ارز امروز هم ادامه داشت و موجب شده تا قیمت دلار در صرافی‌های آزاد کمتر از صرافی‌های دولتی ثبت شود.
ریزش قیمت‌ها در بازار ارز امروز هم ادامه داشت و موجب شده تا قیمت دلار در صرافی‌های آزاد کمتر از صرافی‌های دولتی ثبت شود.
به گزارش «تسنیم»، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز چند روزی است که آغاز شده و در حالی کماکان ادامه دارد که قیمت بازار آزاد از نرخ‌های اعلامی توسط بازارساز کمتر هم می‌شود.
از صبح دیروز قیمت دلار در بازار آزاد ریزش داشته و در برخی از ساعت‌ها قیمت فروش دلار در صرافی‌ها کمتر از نرخ اعلامی از سوی صرافی‌های دولتی که به عنوان نماینده بازارساز شناخته می‌شوند، شده‌است، به عنوان نمونه در ساعت ۱۵:۵۰ دیروز دلار در صرافی ملی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده در حالی که قیمت دلار در صرافی‌های آزاد ۱۱ هزار‌و‌۵۰۰ تومان شده است، اما از ساعت ۱۶ به بعد قیمت دلار در صرافی ملی به ۱۱‌هزار و ۴۰۰ تومان نزول پیدا کرد و قیمت‌های فردایی موسوم به دلار هراتی در محدوده ۱۰ هزار تومان اعلام شد.
فعالان بازار می‌گویند از روز‌های قبل افزایش عرضه در بازار موجب شده تا با کمبود تقاضا قیمت‌ها هر لحظه سیر نزولی را با شدت بیشتری طی کنند، بازاری‌ها معتقدند در این روز‌ها حجم ورود دلار‌های خانگی به بازار ارز شدت بیشتری گرفته و علت آن هم ترس مردم از ارزان‌تر شدن دلار در روز‌های بعد است.
صرافی‌ها از کمبود مشتری می‌گویند و معتقدند علت عدم تمایل به خرید دلار در این روز‌ها ارزانی ادامه‌دار انواع ارز در بازار می‌باشد.
فعالان بازار سیاست‌های اخیر بانک مرکزی در حوزه محدود‌سازی مبلغ تراکنش‌های بانکی، محدودیت خرید و فروش و حواله ارز خارج از صرافی‌های مجاز و افزایش عرضه از سوی بازارساز را موجب ادامه‌دار شدن ریزش قیمت‌ها در بازار ارز می‌دانند.

کاهش قیمت ارز ادامه خواهد یافت
در همین حال عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عرضه ارز صادر‌کنندگان در بازار تأثیر خواهد گذاشت، اظهار داشت: من به هموطنان توصیه کرده‌ام که به عنوان دارایی در ارز سرمایه‌گذاری نکنند و کسانی که سفته‌بازی می‌کنند، ممکن است در این عرصه ضرر کنند. وی افزود: فعالان بازار تا هر جا اراده کنند، کاهش قیمت ارز ادامه خواهد یافت و ما امیدواریم با تعادل عرضه و تقاضا، ارز به سمت تعادل حرکت کند. رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: کشور باید وارد رونق شود و با روند فعلی نرخ تورم و ارز، امیدواریم این اتفاق بیفتد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
امیدوارم دلار ارزان تر شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار