کد خبر: 936103
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
سفیر چین در آمریکا در مورد افزایش بیشتر درگیری تجاری بین دو کشور هشدار داد و گفت که این درگیری می‌تواند همزیستی دو اقتصاد بزرگ دنیا را برهم بزند و کل تجارت جهان را فلج کند .

جوان آنلاین: یک نماینده چینی پس از تهدید دوباره ترامپ به وضع عوارض اضافی هشدار داد افزایش درگیری چین و آمریکا می‌تواند باعث تکرار وقایع قرن بیستم شود .
‏سفیر چین در آمریکا با تاکید بر اینکه افزایش بیشتر این درگیری می‌تواند شرایط وحشتناک قبل از جنگ جهانی دوم را به وجود آورد، گفت:« من نمی‌دانم مردم متوجه پیامدهای احتمالی این درگیری هستند یا نه. تاثیرات منفی ناشی از جدایی چین و آمریکا ».
«درس های تاریخ همین جا هستند. در قرن گذشته دو جنگ جهانی داشتیم و بین آن دو یک رکود بزرگ. فکر نمی‌کنم کسی واقعا برای تکرار تاریخ تلاش کند. این چیزها نباید دوباره اتفاق بیفتد. پس مردم باید مسئولانه عمل کنند» .
دونالد ترامپ بارها گفته است که اگر چین با درخواست های آمریکا موافقت نکند و دزدی مالکیت فکری را متوقف نسازد، آمریکا آماده وضع عوارض بر 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چین خواهد بود. اگر ترامپ تصمیم بگیرد عوارض اضافی وضع کند، مالیات افزوده شده بر کالاهای چین به بیش از 517 میلیارد دلار کالا خواهد رسید.
ترامپ گفت:« تنها معامله‌ای که برای من قابل قبول است، به جز مسئله دزدی مالکیت فکری، این است که چین باید کشورش را برای رقابت از سوی آمریکا باز بگذارد . یا چین درهایش را به روی ما باز می‌کند یا توافقی در کار نیست» .
جنگ تجاری چین و آمریکا در ماه سپتامبر پس از افزایش عوارض تلافی‌جویانه بر 260 میلیارد دلار از کالاهای معامله شده دو طرف، وارد مرحله ای حساس شد‌. طی دو ماه گذشته دو کشور در حال مذاکره بودند تا به راه حلی برای حل و فصل این درگیری برسند، ولی تا حالا تمام این تلاش‌ها بیهوده بوده است .
ترامپ و همتای چینی اش، زی جینپینگ، قرار است در روز جمعه در حاشیه اجلاس G20 در آرژانتین دیدار کنند و انتظار می رود روز یکشنبه هم با هم بر سر میز شام بنشینند .

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار