کد خبر: 936046
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ‌گذاری در پارکینگ‌های شهرداری تهران تابع مصوبه شوراست و نظارت در این باره صورت می‌گیرد. اگر کسی خارج از مصوبه هزینه دریافت کند، تخلف کرده است. شد نرخ‌گذاری در پارکینگ‌های شهرداری تابع مصوبه شوراست/ متخلفان را به ۱۸۸۸ معرفی کنید
 
جوان آنلاین: تعدادی از شهروندان در سامانه "فارس من" عنوان کردند «بسیاری از پارکینگ‌های سطح شهر تهران با وجود اینکه زیر نظر شهرداری هستند و حتی گاهی قیمت‌های مصوب هم در ورودی آن‌ها نصب شده، اما قیمتی که در نهایت حساب می‌کنند بسیار بیشتر است و یا گاهی فرمول‌های عجیبی برای محاسبه‌ی هزینه‌ی ساعات استفاده شده از پارکینگ درنظر می‌گیرند»

به گزارش فارس، تعرفه پارکینگ‌ها بر اساس مکان قرار‌گیری پارکینگ در محدوده زوج و فرد، طرح ترافیک و همچنین مسقف یا غیرمسقف بودن آن‌ها متفاوت است.

پارکینگ‌ها به سه بخش تقسیم می‌شوند که بخشی مربوط به اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران بوده و تعدادی از پارکینگ‌ها توسط بخش خصوصی و تعدادی نیز توسط شهرداری ایجاد شده‌اند و تعرفه دریافت هزینه متفاوت است.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: شهرداری در مدیریت برخی از پارکینگ‌ها دخالتی ندارد به عنوان مثال اداره پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری با بخش خصوصی است.

وی ادامه داد:پارکینگ‌های خصوصی تابع بازار هستند و باید توجیه اقتصادی داشته باشد و خودشان در این باره قیمت گذاری می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به پارکینگ‌های عمومی اشاره کرد و گفت: قیمت گذاری این پارکینگ‌ها تابع اتحادیه هستند.

 

وی در خصوص پارکینگ‌های شهرداری تهران گفت: نرخ گذاری در این مکان‌ها تابع مصوبه شوراست و نظارت صورت می‌گیرد و اگر کسی خارج از مصوبه هزینه دریافت کند تخلف کرده و برخورد جدی صورت می‌گیرد.

علیخانی گفت: در دوره پنجم شورای شهر نرخ گذاری جدیدی صورت نگرفته است و نرخ گذاری برای دوره قبل است؛ فقط برای پارکینگ میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند از شورای پنجم مصوبه جدید دریافت شده است.

همچنین ابوالفضل قناعتی عضو شورای چهارم شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: هر ساله بر اساس تورم نرخ‌گذاری برای پارکینگ‌های شهر در شورای اسلامی شهر تهران صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه هر پارکینگ شرایط خاص خود را در نرخ گذاری دارد، گفت: به عنوان مثال پارکینگ مسقف در وسط شهر و در مناطق اداری تجاری گران‌تر است چرا که ما به دنبال این هستیم که مردم خودرو وارد شهر نکنند و همچنین قیمت پارکینگ‌های روباز متفاوت است.

عضو شورای چهارم اضافه کرد: پارکینگ‌هایی که در حاشیه شهر ایجاد کرده‌ایم، قیمت‌هایشان پایین است چرا که می‌خواهیم شهروندانی که از شهرک‌های اقماری به تهران می‌آیند خودروهایشان را در این مکان‌ها پارک و از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

 

به گفته قناعتی، قیمت پارکینگ‌ها با توجه شرایط ترافیکی متفاوت است.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های که متعلق به شهرداری است بعضاً به پیمانکاران واگذار شده، گفت: پیمانکاران باید در این پارکینگ‌ها قیمت‌های مصوب شورا را اجرایی کنند.

عضو شورای چهارم ادامه داد: شاید برخی از این پیمانکاران بخواهند قیمت‌ها را خودسرانه افزایش دهند که قطعاً با این افراد برخورد جدی صورت گرفته و حتی در برخی موارد قراردادشان لغو می‌شود.

وی از شهرداری خواست که تابلو‌هایی در پارکینگ‌ها نصب و تعرفه‌ها را مشخص کنند و اگر کسی مازاد بر این نرخ‌ها هزینه دریافت کرد، شهروندان موضوع را به ۱۸۸۸ گزارش کنند.

قناعتی افزود: البته اعضای شورا نیز باید سری به این اماکن بزند و قیمت‌ها را چک کند.

بر اساس این گزارش، اقبال شاکری عضو شورای چهارم در این باره به خبرنگار فارس، گفت: نرخ پارکینگ‌ها هر ساله همراه لایحه حمل‌ونقل ترافیک به شورا ارائه و در پایان سال تصویب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری نظارتی نداریم، گفت: این مکان‌ها از یک سو تجاری و از سوی دیگر پارکینگ است که باید روی نرخ‌های دریافتی نظارت صورت گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار