کد خبر: 936016
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، کی‌یف با افزایش سطح آماده‌باش ارتش به مدت ۳۰ روز حکومت نظامی اعلام کرده است. به دنبال اعلام این حکومت نظامی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نگرانی جدی خود را نسبت به این اقدام اعلام کرد.
در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، کی‌یف با افزایش سطح آماده‌باش ارتش به مدت ۳۰ روز حکومت نظامی اعلام کرده است. به دنبال اعلام این حکومت نظامی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نگرانی جدی خود را نسبت به این اقدام اعلام کرد.
به‌رغم درخواست کشور‌های اروپایی از روسیه و اوکراین برای کاهش تنش‌ها در دریای آزوف، تنش‌ها بین دو طرف همچنان در حال افزایش است. شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین روز سه شنبه پیشنهاد داد بعد از وقوع درگیری بین ناو‌های روسی و اوکراینی در تنگه کرچ، برای مدت ۶۰ روز در خاک اوکراین قانون حکومت نظامی اجرا شود. به گزارش رویترز، آلکساندر تورچینوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین اظهار کرد، حقوق و آزادی‌های شهروندان اوکراینی ممکن است در صورت تشدید بیشتر تنش‌ها در طول دوره حکومت نظامی محدود شود.
پارلمان اوکراین از اجرای قانون حکومت نظامی برای مدت ۳۰ روز در مناطق منتخبی از این کشور حمایت کرده است. مجموعاً ۲۷۶ قانونگذار به تصویب این حکم رأی دادند که از ۲۸ نوامبر قرار است برای مدت ۳۰ روز اجرایی شود. به دنبال اعلام این حکومت نظامی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نگرانی جدی خود را نسبت به این اقدام اعلام کرد. به گزارش اسپوتنیک، کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اظهار امیدواری کرد رهبر آلمان برای مهار کردن اقدامات کی‌یف مداخله کند. کرملین در بیانیه خود نوشت: «پوتین در این گفت‌وگو نگرانی جدی خود را از تصمیم کی‌یف برای در آماده‌باش قرار دادن نیرو‌های مسلح خود و اجرای حکومت نظامی ابراز و اظهار امیدواری کرد که برلین از نفوذ خود بر مقام‌های اوکراین استفاده کرده و آن‌ها را از دست زدن به اقدامات بی‌محابای بیشتر بر حذر دارد». از سوی دیگر، رزماری دیکارلو، معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در جلسه شورای امنیت گفت که از روسیه و اوکراین درخواست می‌کند از هرگونه تحریک به اقدامات جدی‌تر یا تشدید لفاظی‌ها پرهیز کنند. او تأکید کرد: «ما هم به روسیه و هم به اوکراین یادآور می‌شویم که لازم است این حادثه را مهار کرده و جلوی تشدید جدی تنش را که ممکن است تبعات پیش‌بینی نشده، داشته باشد، بگیرند». رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هم از روسیه و اوکراین خواست از طریق گفت‌وگو مشکلات‌شان را حل کنند. وی گفت که آنکارا خواهان این است که دریای سیاه «دریای صلح» باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار