کد خبر: 935898
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران:
کاربردی نبودن نظام آموزشی کشور و در نتیجه بی اعتمادی صنعت به دانشگاه کیفیت دانشگاه ها ،قابل قیاس با کمیت آنها نیست. دانشگاه ها علاقه مند به مشاوره دادن به صنعتگران فارغ از کاربردی بودن هستند که دولت هم از این ارتباط حداقلی می تواند به نوعی با مالیات منتفع گردد لذا شرط ابتدایی اعتمادسازی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در این نشست گفت: دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه در عقد قرارداد با بخش صنعتی ضعیف عمل می کنند و بایستی این بخش تقویت شود.
وی افزود: ناتوانایی احراز تضمین کافی و ایجاد ارتباط درون دانشگاهی بین اساتید و دانشجویان کاملا محسوس است.
 وی تاکید داشت :کاربردی نبودن نظام آموزشی کشور و در نتیجه بی اعتمادی صنعت به دانشگاه را دربرخواهد دارد  کیفیت دانشگاه ها قابل قیاس با کمیت آنها نیست. دانشگاه ها علاقه مند به مشاوره دادن به صنعتگران فارغ از کاربردی بودن هستند که دولت هم از این ارتباط حداقلی می تواند به نوعی با مالیات منتفع گردد لذا شرط ابتدایی اعتمادسازی است.
 اسرافیل احمدیه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست ابراز داشت: ارتباط دانشگاه و صنعت به نحوی خاص برقرار است ولکن برنامه و هدف خاصی ندارد که نیاز به برنامه ریزی قوی و منسجم کاملا محسوس می باشد.
بهنام امینی مدرس دانشگاه و فعال بخش معدن و صنایع معدنی در این نشست گفت: متاسفانه بخش صنعت و دانشگاهی ما هر دو خریداری شده و وارد شده به کشور توسط پول های نفتی است که بعد از گذشت چند دهه هنوز در حال سازماندهی شدن می باشد و تعامل این دو بخش کار سختی می باشد.
علی حیدری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در این نشست اذعان نمود: ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه بایستی بصورت دوسویه و عملی صورت پذیرد .
وی تصریح کرد: مشکلات صنعت به روشنی و شفاف به دانشگاه ها اعلام نمی شود.
مسعود مطلبی کارشناس بخش آموزش، پژوهش و فن آوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان ساخت: با تقویت بخش پژوهش ها در سایه مرکز پژوهشی سازمان صمت استانی می توان با برنامه ریزی منسجم تعامل صنعت و دانشگاه را رقم زد.
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در ان نشست تصریح کرد: ارایه پژوهش های صنعتی و کاربردی همچون مقاله هایی که از طرف اساتید و هیات علمی دانشگاه ها که به جاهای مختلف ارسال می گردد باید با برنامه ریزی دقیقی شامل رتبه بندی و افزایش درجات ایشان گردد.
وی افزود: انجام فعالیت های گروهی در میان اعضای هیات علمی به عنوان پژوهش یا تحققیات علمی بسیار ضعیف عمل شده است و پروژه های تحقیقاتی دانشگاهی بسیار کلی و بدون هدف شاخص انجام می شود.
وی اتاق فکر فعال و اجرایی در دانشگاه ها بصورت موثر و دایمی وجود ندارد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر