کد خبر: 935891
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه :
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: بسیج همچنان زنده، با نشاط بوده و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین است.

سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان  در گردهمایی بسیجیان تبریز به مناسبت هفته بسیج در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تبریک مناسبت‌های ایام و هفته بسیج و وحدت اظهار کرد: از اینکه خداوند متعال توفیق داد یک بار دیگر در جمع بسیجیان تبریز باشم، خشنود هستم.

وی با اشاره به قرارگیری در هفته بسیج گفت: روز بسیج مستضعفان از جمله روزها و یادگارهای امام راحل است که ثمره آن فرمان در این روز با این گردهمایی‌های میلیونی مشاهده می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید به نقش مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی و خلق حماسه‌های بزرگ در تاریخ ایران اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بزرگ در جهان اسلام بعد از عاشورای حسینی(ع) است، چرا که ائمه اطهار آرزو داشتند تا شرایطی ایجاد شود تا بتوانند احکام اسلامی را در جامعه تبیین کنند و این امر به برکت انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد که در آن نقش مردم آذربایجان بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: در کنار تلاش مردم در طول تاریخ  می‌توان به حماسه مشروطیت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد که در آن علمایی بزرگ مانند قاضی طباطبایی و شهید مدنی و شهدایی بزرگ نقش موثر و بی‌بدیل داشتند.

پورجمشیدیان ابراز کرد: هر جا اسلام در خطر بود همچنان علمای تراز اول این خطه وارد عمل شده و کارهای بزرگی کرده‌اند به طوریکه این نقش بعد از پیروزی انقلاب نه تنها کمرنگ نشد بلکه در استمرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی پررنگ بوده است.

وی با اشاره به حماسه‌آفرینان زن و مرد غیور آذربایجان در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: نقش آنها کم‌نظیر و بی‌نظیر بوده که هرگز فراموش نخواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید، جانباز و ایثارگر و شهدای نامی مانند باکری‌ها، یاغچیان، تجلایی از جمله نقش موثر حماسه‌آفرینان خطه آذربایجان است.

وی با بیان اینکه تشکیل فرمان بسیج مستضعفان از جمله یادگارهای امام راحل است، گفت: در شرایطی که جنگ بر ما تحمل نشده بود و انقلاب در حال تثبیت پایه‌های خود بود، امام فرمان تشکیل بسیجمستضفعان را صادر کرد و نقش نیروهای مسلح و مردم، علمای آذربایجان در تحقق و به ثمر رسیدن این فرمان را به وضوح در این گردهمایی‌ها می‌توان مشاهده کرد.

پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: فرمان بسیج فقط فرمان حضور فیزیکی در مقابل تهدیدات نیست، بلکه نقش بسیجیان یک فرهنگ و تفکر بوده که در حال حاضر در عالم اسلام گسترش یافته است و باید آن را روز به روز گسترش دهیم.

وی متذکر شد: فرمان تشکیل بسیج مستضعفان مختص به یک زمان خاص نیست بلکه برای همه زمان‌ها بوده است به طوریکه همیشه نقش‌آفرینی خود را ایفا کرده‌اند و البته بسیج منحصر به ایران و شعارهای ایران نبوده بلکه این فرمان در راستای صدور فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر در حال رشد روزافزون بسیج در جهان اسلام هستیم.

وی با تعریف خاطره‌ای از سردار سلیمانی تصریح کرد: سردار می‌گفت که یک روز در کنار قهرمان جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله نشسته بودیم و برنامه اینکه در جمعیتی را در عالم اسلام سازماندهی کنیم، صحبت می‌کردیم، آن روز برنامه جمعیت چند صد نفری برای حضور بودیم ولی الان شاهد این هستیم که در جبهه مقاومت اسلامی و تشکیل ارتش جبهه مقاومت، صدها هزار بسیجی از کشورهای افغانستان، ایران، عراق و پاکستان و یمن و حتی کشورهای اروپایی حضور دارد و این از برکات تفکر اسلامی است که بعد از ایشان امام خامنه‌ای ادامه می‌دهد.

پورجمشیدیان با تاکید به اینکه بسیج در همه عرصه‌ها از جمله نظامی و امنیتی بسیار فعال بوده است، گفت: نقش بسیج با این فرهنگ و تفکر در بین برادران ارتشی و نقشی بسیار چشمگیر بوده و این افتخار بزرگیبرای نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: این تفکر و فرهنگی بوده که هر نیروی مسلحی ابتدا یک بسیجی است و بعد در مسوولیت خود انجام وظیفه می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه خاطرنشان کرد: بسیج افتخار دارد تا در پیگیری مقام بزرگ بسیجی و تفکر بسیجی نقش‌آفرینی می‌کند.

وی تاکید کرد: نقش بسیج در ایجاد امنیت پایدار کشور قبل از دوران مقدس و بعد از آن بر کسی پوشیده نیست.

پورجمشیدیان گفت: در مجموعه نیروی زمینی افتخار داریم تا در ایجاد امنیت در شمال‌غرب، در جبهه‌های غرب، جنوب شرق و شرق کشور، بیشترین استفاده و بهره را از بسیجیان بومی این مناطق می‌بریم.

وی اذعان داشت: بسیج در ایجاد امنیت همچنان نقش‌آفرین است به طوریکه بسیجیان لشکر عاشورا در پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مناطق امنیتی شمال‌غرب کشور را هدایت کرده و امنیت را برای آحاد مردم ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیج همچنان زنده و با نشاط بوده و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: نقش بسیجیان عزیز و قهرمان تبریز در مقابل با فتنه دشمنان در سال ۸۸ و قبل و بعد از آن یک نقش بی‌بدیل است به طوریکه بیش از یک ماه شبانه‌روزی در خیابان‌ها و چهارراه و مناطق حساس استان مقتدرانه ایستاده و امنیت برای این منطقه ایجاد کرده‌اند و جلوی فتنه را گرفتند.

پورجمشیدیان ادامه داد: این قهرمانان بسیجی بودند که در هشتم دی‌ماه به تبعیت از نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به خیابان‌ها آمده و آن حماسه بزرگ را آفریدند، از این‌رو نقش مردم تبریز در حماسه نهم دی‌ماه که به تبعیت از تبریز بود یک نقش بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

وی ابراز کرد: بسیجیان در جبهه فرهنگ هرکدام یک پیام هستند و در عرصه‌های علمی و فناوری نقش پرثمر ایفا می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ گفت: در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در جبهه مقاومت اسلامی نقش بسیجیان و پاسداران در جبهه مقاومت و دفاع از حرم یک نقش قابل توجه بوده و هست.

وی اذعان داشت: قهرمانانی مانند شهید عباس عبداللهی در کسوت بسیجی در جبهه مقاومت ظاهر شده و نقش‌آفرینی کردند به طوریکه آنها در تمام مدت حضور خود مقابل نیروهای تکفیری بودند که هدفشان تخریب حرم اهل بیت (ع) بود، از این رو این مردان غیور سینه سپر کرده‌اند تا اگر عاشورای دیگری تکرار شود به حماسه تبدیل شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار مسوولانکشورهای اسلامی تاکید کرد: دیروز رهبر انقلاب در جلسه که داشتند خطاب به کشورهای اسلامی فرمودند، «خودتان را از ولایت طاغوت رها کنید و به ولایت الله بپیوندید» و ما این فرمان را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

پورجمشیدیان در پاسخ به تهدیدهای دشمنان علیه ملت ایران تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند دوران بزن در رو تمام شده است و من اینجا باصدای بلند می‌گویم که اگر یکی بزنید، 10 تا خواهند خورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر