کد خبر: 935856
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
دو متهمی که با همدستی پنج نفر از دوستانشان نقشه سرقت از خانه مرد پولداری را طراحی و اجرا کرده بودند پس از دستگیری در دادگاه ادعا کردند نقشه سرقت از خانه مرد پولدار را زن خدمتکار شاکی طراحی کرده بود.
دو متهمی که با همدستی پنج نفر از دوستانشان نقشه سرقت از خانه مرد پولداری را طراحی و اجرا کرده بودند پس از دستگیری در دادگاه ادعا کردند نقشه سرقت از خانه مرد پولدار را زن خدمتکار شاکی طراحی کرده بود. این پرونده صبح دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی رسیدگی شد که زن جوان و پنج سارق دیگر هنوز تحت تعقیب پلیس قرار دارند.
به گزارش خبرنگار ما، آذر‌سال‌۹۶ مردی با مراجعه به اداره پلیس تهران از هفت مرد جوان به اتهام سرقت کارت عابربانک و لوازم گرانقیمتی خانه‌اش شکایت کرد و در توضیح به مأموران گفت: «فروشنده مبل هستم و خانه‌ای در شرق تهران دارم. شب گذشته در خانه استراحت می‌کردم که هفت مرد جوان وارد خانه‌ام شدند. آن‌ها در یک مرحله با زور و تهدید کارت عابر بانکم را سرقت کردند و سپس در مرحله بعدی مقداری از لوازم خانه‌ام را شامل قالیچه‌های گرانقیمت و وسایل برقی آشپزخانه سرقت کردند. بعد از سرقت از کارت عابر بانکم برایم پیامک آمد و فهمیدم آن‌ها ۶۰‌میلیون تومان از کارتم برداشت کرده‌اند.»
با طرح این شکایت تیمی از مأموران برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شدند. در اولین گام از تحقیقات مشخص شد دو نفر از سارقان علی ۲۷‌ساله و رضا ۲۸‌ساله نام دارند که یکی از آن‌ها به اتهام سرقت دارای سابقه کیفری است. با این اطلاعات دو مرد جوان شناسایی و بازداشت شدند. هر دو متهم به جرمشان اقرار کردند و یکی از آن‌ها به مأموران گفت: «طراح نقشه دختری به نام تینا بود که در خانه شاکی کار می‌کرد. او با اطلاعاتی که به ما داد بود من و شش همدستم وارد خانه شاکی شدیم و سرقت کردیم.» متهم دیگر هم حرف‌های همدستش را تأیید کرد و بدین ترتیب تینا و پنج سارق دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند، اما مأموران هیچ ردی از آن‌ها نیافتند و در حالیکه تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه داشت کیفرخواست علیه دو متهم صادر و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صبح دیروز جلسه رسیدگی به پرونده در همان شعبه به ریاست قاضی کیخواه تشکیل شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. سپس وکیل شاکی در غیاب موکلش بعد از طرح شکایت برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد. در ادامه علی که دارای سابقه کیفری بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: «مدتی قبل از حادثه با زن جوانی به نام تینا آشنا شدم. او در خانه شاکی خدمتکار بود. روزی همراه دوستانم برای تفریح بیرون رفته بودیم که تینا هم با ما همراه شد. آن روز تینا از مرد صاحبخانه‌اش تعریف کرد و گفت: او ثروتمند است و وسایل گرانقیمتی در خانه‌اش دارد و پیشنهاد داد تا از خانه مرد پولدار سرقت کنیم. با حرف‌های او وسوسه شدیم و پیشنهاد او را قبول کردیم. ما با کمک تینا وارد خانه شاکی شدیم. در مرحله اول سرقت با تهدید و زور کارت عابر بانک شاکی را به همراه رمزش گرفتیم. سپس در مرحله دیگری از سرقت چند تکه از لوازم خانه را که شامل چند قالیچه و لوازم برقی آشپزخانه بود، سرقت کردیم.»
سپس رضا در جایگاه قرار گرفت و گفت: «سرقت را قبول دارم، اما فقط در سرقت مرحله دوم نقش داشتم.» دو متهم در آخرین دفاعشان گفتند: «طراح نقشه زن جوان بود. او مدام از امکانات و لوازم قیمتی خانه شاکی می‌گفت و با این حرف‌ها ما را وسوسه کرد. حالا خودش فراری است و ما را گرفتار کرده است.» بعد از آخرین دفاع متهمان، مادر رضا با اجازه از ریاست دادگاه ایستاد و رو به هیئت قضایی گفت: «بعد از حادثه خیلی تلاش کردم تا رضایت شاکی را بگیرم. این شد که روزی او را به خانه‌ام دعوت کردم تا شاید بتوانم با او صحبت کنم. شاکی وقتی به خانه‌ام آمد متوجه شدم معتاد به مواد مخدر است. به همین دلیل مقداری شیشه مصرف کرد و سپس پیشنهاد رابطه داد. شوکه شدم و قبول نکردم این شد که او هم از رضایت منصرف شد.» در ادامه مادر متهم برای اثبات اظهاراتش فیلمی را در اختیار دادگاه قرار داد. در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار