کد خبر: 935851
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
دنیا حیدری
حرف‌هایشان سراسر تناقض است، آن هم به شکلی کاملاً غیرقابل باور و همین تناقض‌گویی‌هاست که قبول ادعا‌هایی را که مطرح می‌کنند، سخت می‌کند. ادعا‌ها و تغییر مواضع‌شان بسیار جالب است. تا قبل از دورهمی مجمع با وزیر ناله‌هایی بود که از بی‌پولی و عدم حمایت مسئولان می‌کردند، آنقدر که تبعیض بین باشگاه‌ها را به هواداران خود نیز القا کرده بودند و آن‌ها را هم از این بابت شاکی، اما بعد از دیدار با وزیر حرف‌هایشان ۱۸۰ درجه تغییر کرد، به طوری‌که نه فقط دیگر خود را در زمره باشگاه‌های بدهکار نمی‌دانند که به چنان خودکفایی هم رسیده‌اند که شاید به راستی به زودی بتوانند وارد بازار بورس شوند! این تغییر مواضع بزرگ‌ترین دستاورد فوتبال طی سال‌های اخیر بوده است. تا دیروز این تغییر مواضع را در رفت و آمد‌های بازیکنان و مربیان به کمیته‌های اخلاق و انضباطی می‌شد دید که به یک‌باره با پس گرفتن حرف و اتهامات وارد شده به دیده‌بوسی با هم می‌پرداختند و دست در گردن یکدیگر به دنبال کار خود می‌رفتند. حالا، اما دیگر احتیاجی به کمیته انضباطی یا کمیته اخلاق نیست و یک دورهمی برای تغییر کلی مواضع کافی است، درست مثل آنچه بعد از تشکیل جلسه مجمع باشگاه استقلال با سلطانی‌فر، وزیر ورزش شاهد آن هستیم.
تا همین دیروز بزرگ‌ترین مشکل استقلال مسائل مالی بود، اما حالا ملکی، عضو هیئت مدیره استقلال در ادعایی جالب توجه می‌گوید که این باشگاه مشکل مالی ندارد: «در تاریخ ۷۰ ساله استقلال تا این اندازه خیال ما از نظر مالی راحت نبوده است.»
عضو هیئت مدیره استقلال این خودکفایی را ناشی از وظیفه‌ای می‌داند که وزیر به عهده آن‌ها گذاشته است: «روزی که احکام خود را از سلطانی‌فر گرفتیم، به ما گفته شد یکی از وظایف مهم ما درآمدزایی و خودکفایی مالی این باشگاه است و امروز با افتخار اعلام می‌کنم با راهنمایی و حمایت وزیر ورزش و جوانان در دو سال گذشته ریالی از دولت نگرفته‌ایم.» این، اما تنها حرف ملکی نیست و قراب هم در تکمیل این تغییر مواضع فاحش باشگاه استقلال تأکید می‌کند که وزیر نگاه رنگی ندارد و تفاوتی بین باشگاه‌ها، به خصوص پرسپولیس و استقلال قائل نشده است! حرف‌هایی که البته به نوعی در تکمیل حرف‌های سلطانی‌فر است که می‌گوید سرخابی‌ها تا سال ۱۳۹۹ مشکل تأمین منابع مالی نخواهند داشت!
حرف‌های اعضای هیئت مدیره استقلال چیزی شبیه به تعارف با وزیر ورزش است، وقتی یکی از بزرگ‌ترین مسائل استقلال در این فصل به گفته مسئولان تیم مسائل مالی بوده و امروز به شکلی ناگهانی بعد از یک جلسه، همه به گونه‌ای معجزه‌آسا حل و فصل می‌شود. تناقض در این تغییر مواضع ناگهانی را در همین حرف‌های تعارف‌مآبانه به وضوح می‌توان دید، وقتی ملکی تأکید می‌کند که با راهنمایی وزیر، استقلال به خودکفایی رسیده است! آیا این به معنای همان کمک مالی وزارت ورزش به این تیم یا حتی دیگر تیم‌های لیگ برتری نیست؟ مسئله‌ای که وزیر ورزش مثل همیشه صراحتاً آن را رد می‌کند و می‌گوید: «کل هزینه‌های تیم‌های لیگ برتری فوتبال سالی ۵۰۰ میلیارد تومان است و حتی یک ریال از این هزینه‌ها را دولت نمی‌پردازد. دولت حتی از بودجه عمومی هم هیچ هزینه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌کند.»
حرف و عمل آقایان با هم نمی‌خواند و همین تناقضات است که ادعا‌های مطرح شده را غیرقابل باور می‌کند، خصوصاً در مورد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که رقم هنگفت بدهی‌های آن‌ها سال به سال بیشتر می‌شود و این مسئله نیز بر کسی پوشیده نیست. با وجود این، هیئت مدیره استقلال از خودکفایی این باشگاه حرف می‌زند. وزیر تأکید می‌کند که ریالی کمک نکرده و نمی‌کند. پرسپولیسی‌ها در اعتراض به عدم دریافت مطالباتشان اعتصاب می‌کنند و از حضور در تمرین سرباز می‌زنند، شاید، چون مجمع پرسپولیس هنوز تشکیل نشده تا این تیم هم آواز خودکفایی سر دهد و خود را مبرا از هرگونه مشکل مالی بداند، اما این تناقض‌گویی‌ها تا کی ادامه خواهد داشت، وقتی حمایت مالی وزارت ورزش از تیم‌های لیگ برتری، هزینه از جیب بیت‌المال برای فوتبال و چرخه این فوتبال دولتی به ظاهر خصوصی بر کسی پوشیده نیست!
وزیر چطور می‌تواند به صراحت از پایان بی‌پولی‌های پرسپولیس و استقلال تا سال آینده بگوید، وقتی رقم بدهی‌های نجومی این دو باشگاه سر به فلک کشیده و آن‌ها حتی توان جذب اسپانسر برای تأمین نیاز‌های به روز خود را ندارند که اگر داشتند، شاگردان برانکو روز گذشته تمرین را تحریم نمی‌کردند. اتفاقی که به زودی برای آبی‌پوشان هم رخ خواهد داد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار