کد خبر: 935758
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل:
مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در خصوص ضرورت رعایت نکات ایمنی گاز شهری گفت: مشترکین گاز طبیعی بایستی پیش از رسیدن فصل سرما همه وسایل گرمایشی خانه خود را سرویس کنند تا با کمترین مشکل در فصل سرما مواجه شوند و از خطرات حوادث احتمالی ناشی از گاز طبیعی در امان باشند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فیروز خدایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمانی که گاز در هوا منتشر شود با هوا ترکیب شده و می‌تواند در صورت رسیدن به شعله آتش یا یک منبع قابل اشتغال آتش گیرد گاز طبیعی به هیچ وجه سمی نیست اما در صورتی که به مقدار زیاد در فضایی بسته جمع شود اکسیژن هوا را از میان برده و موجب بی‌هوشی می‌شود.

وی به آموزش نکات ایمنی که در زمان نشت گار باید انجام شود، پرداخت و گفت: در صورتی که شهروندان متوجه نشت گاز شدند و احساس کردند گاز در داخل فضای خانه‌ آن‌ها پر شده است ابتدا باید درب‌ها و پنجره‌ها را باز کرده از کشیدن سیگار و یا زدن کبریت و یا کلید برق و یا روشن کردن لوازم برقی خودداری کنند تا هیچ منبع قابل اشتعالی را به وجود نیاورند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: شهروندان باید مطمئن شوند که لوله بخاری و هواکش‌های خانه مسدود نشده است و درست کار می‌کنند تا این ‌که دود و بخار بتواند به ‌راحتی از این هواکش ها به بیرون منتقل شود.

خدایی خاطرنشان کرد: افراد باید مدخل ورودی و خروجی هوا برای سوخت مناسب را همیشه تمیز نگه دارند چون وجود هوا برای سوخت کامل و ایمن و خروج کامل منوکسیدکربن در بخاری و شومینه‌ها لازم است.

وی ادامه داد:همه ساله همزمان با فرارسیدن فصل سرما شرکت گاز استان اردبیل برنامه های متنوعی در خصوص ترویج فرهنگی ایمنی گاز به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از گاز طبیعی به مرحله اجرا در می آورد که توسعه فعالیتهای آموزشی و حضور کارشناسان امور HSE شرکت در مدارس و مساجد جهت آموزش نکات ایمنی گاز ، نصب بنر توصیه های ایمنی در مجتمع های مسکونی و نمونه ای از این فعالیتها می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر