کد خبر: 935756
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
مدیرکل شیلات استان اردبیل:
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت:در حال حاضر ۵۲۰ مزرعه پرورش ماهی در استان اردبیل داریم که طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته ۱۰ هزار تن انواع ماهی در استان اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میرآرمان میرواعظی در بازدید از مزارع تولید و پرورش ماهی استان اردبیل اظهار داشت: صید ماهیان سردآبی در مزارع تولید و پرورش ماهی استان برای ما بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه انتظار می‌رود امسال بیش از ده هزار تن انواع ماهی در 520 مزرعه پرورش ماهی در استان تولید شود.

وی بیان کرد: میزان تولیدات ماهی هم‌اکنون با رشد 15 تا 20 درصدی روبه‌رو است و باتوجه به ظرفیت‌های قابل قبول استان در این زمینه و اقلیم مناسب آب و هوایی منطقه به دنبال صادر کردن تولیدات داخلی استان به کشورهای همسایه و همجوار هستیم که در این زمینه نیز باید با در نظر گرفتن ابعاد مختلف این میزان را به سطح قابل قبول برسانیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل از ارائه تسهیلات بانکی به پرورش دهندگان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات 100 هزار قطعه بچه ماهی رایگان نیز در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و امیدواریم بتوانیم میزان تولیدات را با در نظر گرفتن نیازهای کشورهای همسایه و همجوار متناسب کنیم.

میرواعظی از ارائه آمار تولیدات ماهی استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 9 هزار تن انواع ماهیان سرآبی و گرم‌آبی در استان اردبیل تولید شد و امسال نیز تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم میزان تولید انواع ماهیان را در سطح استان افزایش دهیم که در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسب لازمه کار است.

وی بیان کرد: افزایش تولیدات و اشتغال‌زایی دو مولفه مهم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام یافته و سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم خروجی مطلوب و مورد نظر را در این زمینه شاهد باشیم که این مسئله نیز به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر