کد خبر: 935739
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
استفاده از سایت‌های فضای مجازی برای خرید و فروش کالا مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن صرفه‌جویی در وقت است. بسیاری از شهروندان به جای اینکه کالای خودشان را برای فروش در فروشگاه‌های شهر عرضه کنند ترجیح می‌دهند در خانه بنشینند و آن را در یکی از سایت‌های معتبر مجازی به فروش برسانند. این موضوع، اما ممکن است با خطر‌هایی هم همراه باشد؛ چراکه ممکن است خیلی از تبهکاران خودشان را جای مشتری جا زده و اقدام به سرقت یا حتی قتل کنند. مثل دو مجرم سابقه‌دار که با پرسه در سایت دیوار، گوشی‌های گرانقیمت مشتریان را با نقشه‌ای از پیش طراحی شده سرقت می‌کردند. دو متهم که مراد و حمید نام دارند و هر دو ۳۴‌ساله و از مجرمان سابقه‌دار هستند بار دیگر بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ما، سریال سرقت‌های مراد و حمید از مرداد‌ماه امسال به جریان افتاد. مراد که از مجرمان سابقه‌دار در سرقت خودرو در شهرستان بهارستان و مدتی بود که از زندان آزاد شده و به فکر شیوه‌ای جدید برای سرقت بود. او اگر به همان شیوه‌های قبلی مرتکب سرقت خودرو می‌شد خیلی زود مأموران پلیس به سراغش می‌آمدند و او را دستگیر می‌کردند. او سرانجام فکر تازه‌ای به سرش زد و برای انجام آن به سراغ دوستش حمید رفت و نقشه‌اش را با او در میان گذاشت. حمید بعد از شنیدن نقشه مراد با آن موافقت کرد و آن‌ها از همان روز شروع به اجرای نقشه‌شان کردند و ششم آبان‌ماه موفق شدند اولین سرقت خود را با موفقیت انجام دهند.

از سوی دیگر مردی که گرفتار مراد و حمید شده بود برای طرح شکایت خودش را به کلانتری‌۱۴۰ باغ‌فیض رساند و ماجرا را شرح داد. او گفت: سارقان بعداز سرقت گوشی تلفن همراهم که ۲۰‌میلیون‌تومان قیمت داشت با یک خودروی تیبای سفید رنگ از محل فرار کردند. او توضیح داد: برای فروش گوشی تلفن همراهم به سایت دیوار آگهی دادم. بعد از آن مردی تماس گرفت و بعد از توضیحاتی که از گوشی دادم گفت که قصد خرید دارد. او برای اطمینان ۳۰۰ هزار تومان به حسابم واریز کرد و ساعت هفت غروب برای تحویل گرفتن گوشی با او در دهکده المپیک قرار گذاشتم. وقتی سر قرار رفتم دو مرد ۳۴ ساله با یک تیبای سفیدرنگ سر قرار آمدند. بعد از آن یکی از آن‌ها اسلحه کشید و گوشی‌ام را از من گرفت. بعد هر دو سوار ماشین‌شان شدند و به سرعت فرار کردند. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران، برای رسیدگی به اداره یکم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد. کارآگاهان پلیس در اولین گام با بررسی دوربین‌های مداربسته محل، شماره پلاک خودرو را به دست آورده و مالک آن را شناسایی کردند. او گفت: من از ماجرای سرقت خبر ندارم. چند روز قبل خودروی خودم را برای فروش به یک نمایشگاه در شهرستان بهارستان سپرده‌ام. در حالی که بررسی‌ها در جریان بود سرقت مشابهی به پلیس گزارش شد. در تحقیقات کارآگاهان معلوم شد که سارقان این بار با یک خودروی پژو‌۴۰۵ مرتکب سرقت شده و از محل گریخته‌اند. کارآگاهان در بررسی شماره پلاک این خودرو متوجه شدند که مالک این سواری هم مدتی قبل خودروی خود را برای فروش در همان نمایشگاه به امانت گذاشته است. بعد از به دست آمدن این سرنخ کارآگاهان متوجه شدند پسر صاحب نمایشگاه مجرم ۳۴‌ساله‌ای به نام مراد است که بار‌ها به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بود و اواخر سال گذشته بعد از طی کردن دوران محکومیتش از زندان آزاد شده بود. وقتی عکس مراد به شاکیان پرونده نشان داده شد آن‌ها او را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کردند. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس با اطلاعاتی که به دست آورده بودند محل تردد مراد را تحت نظر قرار داده و ۲۸‌آبان‌ماه او را حوالی نمایشگاه پدرش بازداشت کردند. مراد در اولین بازجویی‌ها به سرقت از دو شاکی و سرقت مشابه دیگری اعتراف کرد و همدست ۳۴‌ساله‌اش حمید را هم به پلیس معرفی کرد که او هم چند ساعت بعد در شهرستان بهارستان بازداشت شد.

مراد در توضیح سرقت‌ها گفت: من در سرقت خودرو مهارت دارم، اما با این حال مأموران پلیس مدام من را بازداشت می‌کردند. بعد از آن بود که فکر تازه‌ای به سرم زد. با همدستی حمید به سراغ سایت دیوار رفتیم و کسانی را که گوشی گرانقیمت برای فروش گذاشته بودند شناسایی می‌کردیم. بعد از جلب اعتماد آن‌ها با واریز مقداری پول با خودرو‌هایی که فروشندگان در نمایشگاه پدرم به امانت گذاشته بودند سر قرار می‌رفتیم و با تهدید اسلحه مرتکب سرقت می‌شدیم. گوشی‌ها را هم به مالخر در شهرستان بهارستان به نصف قیمت می‌فروختیم و با پول آن مواد تهیه می‌کردیم و با اجاره ویلایی در شمال تفریح می‌کردیم که بازداشت شدیم.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار