کد خبر: 935728
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
رئیس انجمن دوستداران اصفهان:
نزديک به 400 سال که از تدوین طرح جامع زاينده رود بر اساس عدالت اجتماعی می گذرد، نقطه ضعف هایی در خصوص حفظ منابع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،سیروس شفقی در نهمين همايش روز نكوداشت اصفهان با همكاري انجمن دوستداران اصفهان، سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري اصفهان، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و شهرداري، با اشاره به اینکه به نمایندگی از انجمن دوستداران اصفهان قدرداني خود را از شهردار برای پاسداشت شهر امن آباد و سراسر انديشه اعلام می کنم، اظهار داشت: پس از ترديدهايي که در مورد تاریخ برگزاری روز اصفهان وجود داشت، انجمن دوستداران شهر اصفهان روز اول آذر را به عنوان روز اصفهان، اعلام کرد.
وی ادامه داد: ترکیب اعضای شورای شهر از افراد تحصيلکرده است که باعث کاهش خطا در اداره شهر می شود.
رئیس انجمن دوستداران اصفهان با قدردانی از نصب مجسمه کاوه آهنگر در میدان آزادی اصفهان، افزود: من به نمایندگی از اعضای انجمن از همه اعضای شورای شهر اصفهان بابت نامگذاری ميادين و خيابان ها به نام دانشمندان، قدردانی می کنم.
وی با اشاره به اینکه باید از دانش همگان در عمران شهر استفاده کرد، گفت: باید تصمیم گیری ها به دور از عجله باشد تا آثار تاریخی نیز حفظ شود.
شفقی با بیان اینکه به میثاقی که ميان خود و مردم این شهر بسته ایم، پایبندیم، گفت: پس از نزديک به 400 سال که از تدوین طرح جامع زاينده رود بر اساس عدالت اجتماعی می گذرد، نقطه ضعف هایی در خصوص حفظ منابع وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز به حمایت همگان نیاز داریم تا ضعف ها را اصلاح و زاینده رود را به بستر اصلی خود بازگردانيم.
رئیس انجمن دوستداران اصفهان افزود: جاذبه های سرشار اصفهان، بزرگترين سرمايه استان برای توسعه است. برای معرفی این جاذبه ها باید توسعه استان را بر محور گردشگری تعریف کنیم و باور داشته باشيم که گردشگری محور توسعه استان است.
وی تصریح کرد: این انجمن در مقابل حرکت های ناپخته هرگز محافظه کارانه عمل نکرده و مشکلات را به گوش مديران رسانده است.
فریدون اللهیاری نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: شهر اصفهان کانون مهم فرهنگ ساز و تمدن ساز ايران است. با کاوش های باستان شناسی که در شهر اصفهان در حال انجام است به نمونه هایی از دوران هخامنشي رسيده ایم و کاوش های بعدی را باید انجام دهیم تا مشخص شود این شهر چه جایگاهی در دوران هخامنشی داشته است. حتما این شهر جايگاه و منزلت بزرگی در این دوران داشته اما هنوز شناخت دقيقي وجود ندارد که باید به آن برسیم.
وی ادامه داد: اصفهان شکوه و درخشش را به عنوان شهری جهانی در دوره اسلامی داشته و دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه سلسله هایی که پايتخت خود را به اصفهان رسانده اند جايگاه این شهر را نشان می دهد، افزود: اصفهان در دوران آل زيار، آل بويه، سلجوقيه و صفويه پايتخت ايران بوده است.
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی اصفهان ويترين میراث مشرق زمين و ايران است و اصفهان به عنوان شهر فرهنگ و هنر، جايگاه ارزشمندی دارد.
اللهیاری بیان داشت: 199 رسته صنايع دستی در اصفهان وجود دارد که بالغ بر دو سوم صنايع دستی ایران است و ما باید قدر این ظرفیت را بدانیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان یک افق فراجهاني، جايگاه مهم و ارزشمند را در تاريخ این سرزمين دارد، امروز نیز رسالت بزرگی بر دوش این شهر است. انديشه هایی که در اصفهان حضور دارند باید بر پايه های انديشه های بلند باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امروز باید اصفهان را به نقش و جايگاه خود برسانیم. خشکی زاینده رود یک معضل زيست محيطي است و به معنای پژمردگی یک جريان پويايي است که در طول تاريخ وجود داشته است چراکه آب در ايران با حيات تمدن و فرهنگ پيوند ناگسستنی داشته است.
وی اضافه کرد: صنعت در کوتاه مدت اقدام بزرگی برای اصفهان بود اما در بلندمدت فجايع بزرگی را آفریده است. در گذشته همه فرهنگ، تمدن و پویایی بر پايه آب زاينده رود بوده و اصفهان بدون زاينده رود اصفهانی است که روح در آن جريان ندارد و باید برای آن چاره ای انديشيده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار