کد خبر: 935597
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
معاون راه و شهرسازی استان اردبیل:
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 893 واحد مسکن مهر در استان اردبیل وارد چرخه تکمیل و بهره‌برداری شده است که پیش‌بینی‌ می‌کنیم سال آینده به شکل کامل تمامی واحدهای مسکن مهر به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام باباخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس عقد توافق ما در استان اردبیل ساخت 41 هزار و 378 واحد مسکن مهر را در اولویت قرار داده بودیم که از این تعداد 40 هزار و 485 واحد تاکنون تکمیل و افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های افتتاح شده به شکل کامل و با بهره‌مندی از خدمات عمومی شامل آبرسانی، گازرسانی، برق‌رسانی و آسفالت محوطه به متقاضیان تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: تنها 893 واحد از مساکن مهر که عمده آن مربوط به واحدهای نکونام است باقی مانده که امیدواریم پیمانکار با عمل به تعهدات خود هرر چه سریعتر این پروژه را تکمیل و تحویل متقاضیان دهد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبیل افزود: به رغم عقد قرارداد با پیمانکار و به دلیل افزایش قیمتی که در ماه‌های اخیر رخ داد پیمانکار نتوانست به تعهدات خود عمل کند و ما نیز مجبور شدیم نسبت به لغو قرارداد با پیمانکار قبلی و عقد قرارداد با پیمانکار جدید اقداماتی را انجام دهیم تا هرچه سریعتر این 893 واحد تکمیل و تحویل همشهریان شود.

باباخانی از ساخت 8 باب مسجد و همچنین ساخت مدارس در این مجموعه‌های مساکن مهر خبر داد و بیان کرد: با همکاری نوسازی مدارس و مشارکت خیرین ساخت مدرسه همچنان ادامه دارد و برای سالتحصیلی آینده مدارسی در مساکن مهر اردبیل، نمین، خلخال و مشگین‌شهر آماده بهره‌برداری خواهند شد.

 معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت مسکن و افزایش قیمت رخ داده در این حوزه تصریح کرد: البته افزایش قیمت مسکن، زمین و اجاره بها در حد پایتخت نبوده ولی در اردبیل نیز افزایش قیمتی در این حوزه رخ داده اما چندان محسوس و چشمگیر نبوده است.

باباخانی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده روند ثبات قیمت‌ها در این حوزه ادامه پیدا کند اما همچنان اقشار با درآمد پائین توان خرید واحدهای مسکونی را ندارند و از طرفی هم قادر به دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن نیستند.

وی ادامه داد: ما مکاتباتی را با وزارتخانه داشته‌ایم تا با توجه به عنایت ویژه وزیر جدید راه و شهرسازی به حوزه مسکن در کنار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه نیز از شرایط برخورداری از مساکن مناسب به شکل رایگان و با قیمت بسیار پائین بهره‌مند شوند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبیل تصریح کرد: در این درخواست پیشنهاد کردیم تا مسکن امید به شرط بهره‌برداری بدون انتقال مالکیت برای اقشار نیازمند احداث شود تا افراد تنها از این واحدهای مسکونی بهره‌برداری کرده و امکان انتقال مالکیت زمین و ساختمان برای آنها ایجاد نشود

باباخانی اظهار امیدواری کرد؛ با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های آینده هم در حوزه تکمیل مساکن مهر و هم تلاش برای ساخت مسکن به ویژه برای اقشار محروم تدبیری مناسب اندیشیده شود تا اقشار مختلف جامعه از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.

وی در مورد شایعه مساکن مهر خالی و فاقد متقاضی نیز بیان کرد: ما تنها در شهر گیوی بالا 52 واحد مسکن احداث کردیم که فاقد متقاضی است و در بقیه شهرستان‌ها مساکن مهری را سراغ نداریم که خالی بوده و یا فاقد متقاضی باشد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به صاحبان مسکن مهر بین 15 تا 40 میلیون تومان اظهار کرد؛ با توجه به نرخ پائین سود این تسهیلات پرداخت شده اغلب صاحبان مسکن مهر بازپرداخت این تسهیلات را به موقع انجام می‌دهند.

باباخانی در مورد کیفیت ساخت مسکن مهر و نظارت دقیق سازمان نظام مهندسی به این واحدها خاطرنشان کرد: مساکن مهری که در این استان احداث شده در اکثر موارد هم از لحاظ طراحی، اسکلت، سفتکاری و ... از کیفیت مناسب برخوردار است و هم در بخش نازک‌کاری پروژه‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد که البته ایرادات کوچکی نیز وجود داشته که برطرف شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر