کد خبر: 935588
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: مماشات بیش از حد با دولت‌های اروپایی فشارهای نامعقول را علیه ملت ایران افزایش و آنها را طلب کار کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به تهران، اظهار کرد: این سفر علناً برنامه شکست منزوی‌سازی   ایران توسط آمریکا را نشان داد.

وی افزود:  آقای صالح علاوه بر اینکه به لحاظ خاستگاه اتحاد میهنی با ایران روابط خوبی دارد بلکه یک مهره معتدل و مقبول جریانات عراق نیز شناخته می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در این دیدار مبنی بر حفظ اتحاد ملی عراق، توجه به مرجعیت و شناخت دوست و دشمن و حفظ ظرفیت جوانان و استقبال از گسترش همکاری ها بود، گفت: زمینه‌های همکاری ایران و عراق در چهار حوزه اقتصادی، تجاری، بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها و نظامی و امنیتی تعریف شده است که برای هر دو طرف منفعت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: مهم‌ترین چالش‌های موجود بر سر راه روابط را می‌توان  فشار و تحریم‌های آمریکا و تحرکات ایذایی رقبایی منطقه مانند عربستان سعودی نام برد که امیدواریم ملت عراق به سلامت و در آرامش زندگی کنند.

وی در ادامه به سفر وزیر خارجه انگلیس در تهران و حرف‌های سخیف و طلبکارانه وی  در مصاحبه با روزنامه گاردین را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه خود خواستار آزادی فردی شد  که به جرائم امنیتی در ایران زندانی شده است و حتی گفته است که نمی‌دانم افراد بی‌گناه دو تابعیتیایرانی و بریتانیایی به آغوش خانواده برگشته‌اند و یا نه و حتی در بخش دیگر گفته است که من  داستان‌های ناراحت کننده بسیار زیادی از خانواده آنها شنیده‌ام.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه طلب‌کاری وزیر خارجه انگلیس اگر وجود دارد پس  در ماجرای برجام نیز پاسخگو باشند، تصریح کرد: در آن زمان انگلیس به همراه دو کشور آلمان و فرانسه بعد از ۷ ماه هنوز به عهد خود عمل نکرده‌اند و این وزیر به این موضوع نیز پاسخ دهد.

اروپایی‌ها هر روز لیست سیاه و فشارهای نامعقول خود علیه ایران را رو می‌کنند

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا وزارت امور خارجه  ایران فهرستی از توقعات را از طرف اروپایی بیان کند چراکه بی‌تردید سیاست مماشات بیش از حد به این منتهی شده که اروپایی‌ها هر روز لیست سیاه و فشارهای نامعقول خود علیه ایران را رو می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: نگاه طلب‌کارانه وزیر امور خارجه انگلیس حجت را بر تمام مسولان تمام کرد  که راه‌حل برون رفت از مشکلات را در خارج می‌دیدند چراکه ما معتقد به دیپلماسی هستیم  امام قطعا راهگشای مشکلات اقتصادی آن نیست و در حقیقت این ایران است که باید طلبکار باشد نه انگلیس.

وی به توهین مجدد ترامپ به ملت قهرمان ایران اسلامی اشاره کرد و توضیح داد:  در روزهای اخیر رئیس جمهور آمریکا در اظهارات موهن و به دور از ادب ملت ایران را مورد توهین قرار داده است به طوریکه ترامپاحمق، ملت ایران را تروریست خوانده که البته این اولین بار او نیست که ترامپ و مقامات آمریکایی ملت مسلمان ایران را به دلیل پیگیری آرمان‌ها و حرکت در اهداف متعالی این چنین بی‌ادبانه مورد توهین قرار می‌دهد و البته آخرین بار هم نخواهد بود.

امام جمعه تبریز اذعان داشت:  سابقه آمریکای جنایتکار در موضوع تروریست و حمایت از تروریست از روشنایی خورشید هم روشن‌تر است به طوریکه سخن گفتن از این موضوع ۷۰ من کاغذ می‌شود.

اساسا شکل‌گیری کشور آمریکا در محیط جغرافیایی ترور قرار گرفته است/سراسر تاریخ نه چندان دور آمریکا با تروریست عجین شده است

وی ادامه داد: اساسا شکل‌گیری کشور آمریکا در محیط جغرافیایی ترور قرار گرفته است و حتی که بومیان و سرخ‌پوستان را باید اولین قربانیان دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد:  سراسر تاریخ نه چندان دور آمریکا با تروریست عجین شده است به طوریکه در تاریخ معاصر از ترورهای مستقیم توسط این کشور پر است  و امروز نیز با حمایت از تروریست بر همگان روشن است.

وی اضافه کرد: کشورهایی مانند ژاپن، ویتنام، افغانستان و عراق و سراسر منطقه غرب آسیا و جمهوری ایران مصداق قربانیان تروریستی آمریکا هستند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
دولت مردای ما که واقعا شورش رو در آوردن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر