کد خبر: 935482
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه تلاش مقامات واشنگتن برای استفاده از "کارت روسیه" در بازی‌های سیاسی داخلی و از بین بردن رژیم محدودیت تسلیحات موجب نگرانی مسکو شده، یادآور شد که وسوس آمریکا درباره تحریم‌ها دیگر جنبه توهم آمیز پیدا کرده است.
جوان آنلاین: "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با آژانس خبری ایتالیایی «Agi» اعلام کرد که روابط مسکو و واشنگتن همچنان در گرو اختلافات سیاسی داخلی در آمریکا قرار داشته و در عین حال وسوس ایالات متحده درباره تحریم‌ها دیگر جنبه توهم آمیز پیدا کرده است.

لاوروف توضیح داد: «مقامات مسکو همچنان تمایل دارند تا روابط با واشنگتن سرو سامان یافته و سازنده باشد. ولی تا زمانی که این روابط در گرو اختلافات بین نخبگان سیاسی آمریکاست و بسیاری از آن‌ها خجالت نمی‌کشند تا از "کارت روسیه" در اهداف داخلی، از جمله انتخابات استفاده کنند، وضعیت تغییری نخواهد کرد.»

وی افزود: «روسیه حاضر به برقراری روابط مشارکتی و متقابلا سودمند با آمریکاست،، ولی این مشارکت باید بر اساس اصل احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع متقابل باشد. ولی ما چنین درکی را در طرف آمریکایی نمی‌بینیم. با این وجود همچنان امیدواریم که عقل سلیم در واشنگتن بالاخره غالب شود. چنین مسئله‌ای نه تنها به نفع منافع هر دو ملت روسیه و آمریکا، بلکه کل جامعه جهانی است.»

وزیر خارجه تاکید کرد، روسیه و آمریکا بعنوان بزرگترین توان بالقوه هسته‌ای در جهان، مسئولیت خاصی در حمایت از امنیت جهانی دارند، ولی تلاش رهبران آمریکا برای از بین بردن رژیم محدودیت تسلیحات موجب نگرانی مسکو شده و قابل درک نیست. نمونه بارز این مسئله نیز تمایل رئیس جمهوری آمریکا برای خارج شدن از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط است که ممکن است عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

به عقیده لاوروف، این در حالی است که کاهش تهدیدات و چالش‌های جهانی، از مبارزه با تروریسم گرفته تا حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای، نیازمند کار مشترک روسیه و آمریکاست.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار